hoe kan je jouw eigen website op google laten vinden?

Ik heb een eigen website gemaakt en ik wil daat die te vinden is op google. Maar hij staat er niet op. Zelfs niet als ik de adres invul! weet iemand hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
2.6K

Antwoorden (3)

Meestal vind google hem na een tijdje vanzelf wel. Wat je ook kan doen is zelf je site toevoegen, bij URL toevoegen:
http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html
Jaspro101
11 jaar geleden
Dat komt doordat Google eerst moet weten dat jouw website bestaat. Als ze dat niet weten, kunnen ze de website ook niet vinden.

Hoe zorg je ervoor dat Google weet dat jij een website hebt? Door de URL toe te voegen aan Google via google.nl/addurl of door een link te plaatsen op een andere website.

Als Google dan die link tegenkomt, komen ze op jouw website uit en weten ze dat je bestaat.

Zie de onderstaande bron voor meer info hierover.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het beste een aantal dingen doen:

Je website moet een XML sitemap hebben, zodat zoekmachines je website goed kunnen indexeren.
Je moet Google vertellen dat de website bestaat
Zorg dat je website goede META-data heeft zodat Google deze kan gebruiken voor de titel en omschrijving in de zoekmachine resultaten.

Zie de onderstaande bron voor meer info over het aanmelden van je website bij Google.