Hoe komt het mijn ene PC wel en de andere PC geen verbinding kan maken met mijn router?

Via mijn enen PC kan ik makkelijk communiceren met mijn router. Via http://10.0.0.138 kan ik daar dan mee communiceren.

Na wat een virus probleem kom ik op de andere PC niet meer in contact met mijn router. Dus ook niet meer op het internet.

Het gekke is dat als ik mijn ethernet kabel uit de PC haal dan zie ik "Netwerkkabel niet aangesloten". Als ik de ethernet kabel er weer in doe dan zie ik "Beperkte of geen verbinding". De PC ziet dus wel dat er wat is. Ik heb al van alles geprobeerd. Maar zit nu dus echt vast.

Is er iemand die zoiets al eerder heeft meegemaakt? En heeft opgelost? Ik hoor graag van iemand die hier wat van weet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooohh! Nu kunnen wij ook verbinding maken met je router.... (6)

Het beste antwoord

Doe eens het volgende op de probleem-PC:
Ga naar 'Start" klik op uitvoeren, tik in CMD.
Nu heb je een zwart venster. Tik daar in:
IPCONFIG
En meld hier wat je dan te zien krijgt.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ok, dat is duidelijk. Je hebt geen (geldig) IP-adres, dat gaat nooit werken zo.
Kijk bij eigenschappen van je netwerkverbinding of die zo staat als in het plaatje.
Je kabel kan ook nog kapot zijn.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ok, dat is duidelijk. Je hebt geen (geldig) IP-adres, dat gaat nooit werken zo.
Kijk bij eigenschappen van je netwerkverbinding of die zo staat als in het plaatje.
Je kabel kan ook nog kapot zijn.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows IP-configuratie Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.17.219
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
Windows IP-configuratie Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 2:
Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld --------------------
Ben benieuwd wat dit nu zegt en of je hier iets mee kan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Het is nu zo dat ik de ethernet kabel van de ene PC naar de router die wel werk nu omwissel naar mijn andere PC 2. Op mijn PC die het met dezelfde router en kabel wel doet krijg ik trouwens: Windows IP Configuration
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . : lan
IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138 3. Het plaatje ziet er bij mij anders uit ik draai nog XP maar er staat wel het zelfde. Auto detect IP.
Ik heb zelfs de waarden van mijn andere PC als fixed opgegeven bij de ander zonder resultaat. Bedankt voo je goede tip want dat IPCONFIG kende ik niet. Het frustrerende is dat de ene PC nogh wel goed werkt met dezelfde kabel en router en de andere PC tot gisteren ook nog. Als je nog andere tips hebt graag!
AWM
14 jaar geleden
Tja, als je al de kabel hebt geprobeerd die het op de andere PC wel doet, dan verdenken we die niet meer.
Dan is de vraag of je router wel IP-nummers uitdeelt.
Wat je ook even kunt doen, is met de hand een IP nummer intikken in dat zelfde schermpje. Neem dan bijv. 10.0.0.3 en maak de andere velden gelijk aan de PC die het wel doet.
Zou ook kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze persoon heeft het meest geholpen. Uit eindelijk was 'de oplossing het draaien van WinSockFix.

Andere antwoorden (3)

Hm..
Heb je al geprobeerd allees even uit te zetten, stekers er uit en alles. Soms raakt de router vol met verzoeken ed. en moet je het geheugen even echt wissen.

Bij mij is het meestal de oplossing van de problemen.

Daarna moet je even alle instellingen langslopen om te zien of alle instellingen kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stekker van de router ca 10 seconden uit het stopcontact halen daarna er weer in stoppen en 9 van de 10 opgelost.
Soms nog een keer proberen.

Toegevoegd na 19 minuten:
Wij hebben dit ook wel eens gehad ene computer wel andere niet en dit was de oplossing. Ook als het nu nog wel eens gebeurd halen we de stekker er even uit en alle computers doen het weer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De router doet het gewoon op mijn ene PC dus die doet het prima, ik heb contact met GV via die PC. Mijn andere PC die ik normaal thuis gebruik werkt er na een virus probleem niet meer op, ik heb het virus verwijderd maar krijg het niet meer aan de praat. Vervelend dus!
Inderdaad een veel voorkomend probleem.

Ik heb ook al een paar van die pc's gehad en allemaal na een herinstall van Windows werken die terug.

Soms ligt het zelf aan de update's van Microsoft zeker met SP3 van XP.
vb;de ene week werkte en na een willekeurige update doet hij het niet meer.

Herinstall terug met XP SP3 werkt nog altijd niet
Herinstall terug met XP SP2 werkt wel!!!