Waarom kan mijn computer soms geen internet vinden terwijl de router gewoon aan staat?

Wanneer ik mijn computer soms opstart komt dit probleem spontaan. Hij kan dan gelijk na het opstarten geen internet vinden. Hoe kan ik dit verhelpen, het is namelijk nogal storend.
Meestal gaat het pas over nadat ik een paar keer de router en mijn computer opnieuw heb opgestart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Soms helpt het om de router te resetten via een klein gaatje aan de achterkant van de router. Dat kun je doen met een cocktailprikkertje. Ook vind je mogelijk onderaan je scherm een afbeelding van twee schermpjes. Je kunt hier op klikken, waarna je moet klikken op de regel: Verbinding met netwerkcentrum maken. Dan zie je waarschijnlijk dat er een rood kruis staat op de verbinding met Internet. Als je hierop klikt wordt het probleem vastgesteld en wordt geprobeerd de verbinding te herstellen.

Als dit toch niet helpt en blijft terugkomen, moet je misschien een andere router installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet zo dat op iedere router een resetknopje zit? Het is ook vaak niet meer dan een gaatje waar een piepklein knopje zit. Soms zit het ook aan de zijkant.
capthavoc
11 jaar geleden
als je draadloos gebruikt moet je misschien wel rekening houden dat je ww opeens anders is
maar elke router heeft een reset idd vaak een klein gaatje
als je ook daar problemen mee blijft houden dan is het vast niet de router
(als je tenminste onder normale omstandigheid wel uiteindelijk internet krijgt
misschien moet je ook je netwerk kaart opnieuw installeren
Ik trek altijd de stekkers eruit van die modem of router ( wat het ook is) 5 min wachten of 1 min maakt niet uit, en dan terug erin en dan komt het signaal als het goed is terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het meest belangrijke heb je vergeten te vermelden:

is het WiFi of bekabeld? Als het Wifi is; kies een ander kanaal,

als het bekabeld is: heb je geupdate aan de routerzijde?

Meestal zit daar het probleem.