Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik films op mijn website zetten? (zie uitleg)

Mag ik op mijn site films zetten,
de films komen van www.1channel.ch daar geven ze een embed code die ik kan plaatsen op mijn site.
Maar is dat strafbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
653

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe is het zo dat alle beeld- en geluidsmateriaal onder de auteurswet valt, dit geldt ook voor tekst. Je kunt je alleen beschermen door schriftelijke toestemming te hebben van de auteurswet recht hebbende, dit is vaak de maker en/of de opdrachtgever.

Je mag dus niets zomaar op je website zetten, ook geen afbeeldingen die even googled.

De enige uitzonderingen zijn: voor uitsluitend eigen gebruik en als illustratie om iets te verduidelijken bij een tekst. Het beeld mag niet het onderwerp zijn. Altijd naamvermelding!
Aan de kreet 'ik wist dat niet' heeft iedere rechter lak, je verliest altijd en de boetes zijn erg hoog.

Maar als jij toestemming kunt krijgen van de eigenaar van de film, op schrift, dan heb je geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding