Wat is 'multikanaal routing'?

Hier staat het genoemd:
http://www.teamviewer.com/nl/licensing/index.aspx?PID=noncommdialog

Routing gaat toch door switches en via een vast poortje; toch niet over 'kanalen'?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

In dit geval gaat het over routing via een draadloze router. Oftewel er worden meerder kanalen gebruikt zodat er meerdere PC's aan een netwerk kunnen worden gekopped en simultaan kunnen worden gebruikt zonder interferentie:

(ctrl f: multi-channel)

http://sarwiki.informatik.hu-berlin.de/wiki/upload/f/f5/MCRP.pdf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als je geen draadloos netwerk hebt, hoe kan je dan ooit meerdere kanalen gebruiken?
De beperking dat je een PC moet overnemen met een draadloze verbinding, wordt ook niet genoemd.
gvrox
11 jaar geleden
Ik zie het verband met team viewer ook niet echt...
Ze doen iets met de prioriteit van de packets, om betere performance te krijgen als het netwerk al zwaar belast is. Ik denk dat het ook pas werkt als je een zo dicht bekabeld netwerk hebt dat meerdere paden door het netwerk mogelijk zijn. Lijkt me alleen in zeer uitzonderlijke gevallen voordelig.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat is niks anders als QoS... Dat regelt de software toch niet? Dat wordt toch geregeld door je hardware (netwerkkaart / switches / router).
gvrox
11 jaar geleden
Ik zet er ook vraagtekens bij in hoeverre de software daar invloed op kan hebben.