Hoe moet je opgenomen filmpjes van Fraps verkleinen ?

Hey ik heb net een Minecraft filmpje opgenomen van 11 minuten alleen hij is alweer zeker 3 gigabyte groot :(. Weet iemand hoe je hem kan verkleinen zonder dat de kwaliteit minder word ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Converteren naar een Xvid-bestand, dat kan gratis zonder kwaliteitsverlies (3 Gb voor 11 minuten is wel waanzinnig veel!):

http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja weet ik het is veel he ik snap ook niet waarvoor fraps zo groot opneemt maar bedankt ik ga kijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat geen xvid bij of moet ik dat nog instellen
Compressen met een video edit programma zoals adobe premiere, sony vegas, windows live moviemaker etc. En 3 gb voor 11 minuten is niet erg groot. Ik neem zelf wel eens op met fraps in full hd 30 fps en kom ik uit op ongeveer 2gb per minuut. De redenen dat de bestanden zo groot worden is omdat fraps het gewoon rauw opneemt, dus niet compressed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke maar weet je misschien ook waar ik hem naar toe moet renderen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je hem naar youtube wilt uploaden is het beste om hem te compressen met een H.264 codec, als je windows live movie maker gebruikt kun je gewoon de optie web - youtube selecteren. Als je het ergens anders voor wilt gebruiken laat me het dan weten. Let wel op, als je in deze codec gaat compressen dan heb je hoogstwaarschijnlijk wel een beetje kwaliteits verlies, het ligt er ook echter aan in welke resolutie je het hebt opgenomen. Ik raad altijd aan om hoger dan hd ready te opnemen en die dan gewoon naar 720p compressen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil hem graag naar een bestand converteren die snel upload dus die niet zo groot is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows live moviemaker lijkt me dan het beste optie tenzij je bijv. Adobe premiere hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je bij movie maker niet zo'n grote zwarte balk ?