Hoe kan het dat mijn computer geen internet heeft en de rest van de apparaten in het huis wel?

Hallo iedereen, ik zal mijn situatie even nader toelichten. Mijn computer heeft sinds gisteren geen internet meer. Ik heb een Windows 7 Dell computer en is bekabeld naar de router. Er staat dat het wel verbinding heeft met de router, maar geen verbinding met internet. Ik heb al een paar keer geprobeerd om de stekker er uit te trekken van het snoer van mijn computer naar de router. De router hebben wij al een paar x uitgeschakeld en mijn computer heb ik ook al een paar keer opnieuw opgestart. Verbinding verbreken werkt ook niet en ik heb zelfs geprobeerd met een linksys draadloos stick verbinding te maken met de router, maar dat mocht ook al niet baten. Het probleem is dat alle andere huishoudelijke apparaten geen hinder hiervan ondervinden en gewoon prima internet hebben. Ik ben momenteel radeloos en weet amper wat ik nog hieraan kan doen. Op internet kan ik alleen maar situaties vinden waarop alle computers er last van hebben. Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank

Toegevoegd na 13 minuten:
Me computer heeft een half jaar lang al internet gehad en heeft het dus een tijdje gedaan. Alleen nu doet hij het al 2 dagen niet meer. De router is al een paar keer gereset, dus dat zal het niet zijn, neem ik aan, aangezien ik het al in een paar antwoorden als antwoord zie

Toegevoegd na 18 minuten:
Op een of andere manier doet het internet het weer. Vraag me niet hoe, maar het is gelukt. Bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
16.3K

Antwoorden (3)

Heb je al geprobeerd om je route zelf te rebooten? Gewoor hem uit en aan te zetten of via je ip adres in je router hem te rebooten. Ik zie dat je al veel hebt geprobeerd maar als het na een paar dagen nog niet goed is zou ik naar een plaatselijk computer bedrijf gaan. Zij weten vast meer dan jij en ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reset de router en stel hem opnieuw in, als het nog niet werkt kan je het beste de instellingen aan je pc nakijken, dan staat er iets verkeerd, lukt het dan nog niet zou ik even kijken bij je LAN verbinding of hij de ip4 en ip6 protocol op automatisch ip adres heeft staan, dit kun je doen in de eigenschappen van het draadloze netwerk. Je kunt heel makkelijk een USB stick kopen met daarin het draadloze netwerk, een USB Wifi adapter. Dan MOET het werken, je hebt ze al voor 20 euro.

Succes!

Ps de Reset is met een naald.

Gr. Max
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je kan proberen is om via een andere PC de router in te "klimmen" en kijke welke MAC-adressen zijn toegelaten, of er bijv een maximum van 4 aansluitingen zit. (je MAC adres staat op een sticker aan de onderkant van je laptop). Voor de zekerheid in de router dit nummer toevoegen als "geauthoriseerd".

Wat ook nog kan, sinds het een Dell is, dat de driver voor de netwerkpoort niet goed is geinstalleerd door Windows7. Gan naar de Dell-site en download de juiste driver hiervoor:

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/04/ProductSelector/Select/FamilySelection?CategoryPath=all-products%2Fesuprt_laptop%2Fesuprt_inspiron_laptop&Family=Inspiron&DisplayCrumbs=Product%2BType%40%2CLaptops%40%2CInspiron&rquery=na

Tenslotte kan je proberen alle PC's eruit te trekken en alleen deze laptop de router aan te sluiten. Doet deze het dan wel, dan is er een conflict met een andere PC. Dan 1 voor 1 de PC's weer aansluiten en als het mis gaat, hier weer een vraag stellen, want het wordt wel een beetje lang!