Waarom kan mijn laptop geen verbinding maken met WiFi en andere laptops wel ?

Hallo,

Mijn laptop kan geen verbinding maken met WiFi, terwijl de laptop van mijn vriendin dit wel kan. Ook kan ik via mijn smartphone verbinding maken met WiFi. Ik heb dit probleem zowel bij mij thuis als in het huis van mijn vriendin.

Normaal zie ik mijn router wel, maar kan ik been verbinding maken. Nu zie ik echter ook de router niet, terwijl ik wel andere routers kan zien.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.7K
Amadea
11 jaar geleden
Zit er wél een WiFi-knopje op? Er bestaan ook (vooral oudere) laptops die het überhaupt niet kunnen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja er zit een WiFi-knopje op en dat knopje staat ook aan, het is een redelijk nieuwe laptop ;P

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat de router niet zichtbaar is en je het daardoor niet kunt zien.

Draadloze routers zenden continu een signaal uit om aan de buitenwereld te laten weten dat ze een draadloos netwerk aanbieden. Een draadloze computer moet immers weten met welke router er verbinding gemaakt moet worden. Het draadloze router dat een netwerk "in de aanbieding heeft" geeft dit aan door de naam (SSID) van dit netwerk mee te sturen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan aan het uitzendkanaal liggen waarop het draadloze netwerk word uitgezonden.

Als ik bij mij thuis het kanaal instel op een kanaal hoger dan 7, dan kan mijn nichtje met haar laptop het netwerk niet zien. Zodra ik hem onder de 7 laat uitzenden ziet ze het wel.

Heel vreemd, en ik snap niet waarom. Maar ik kwam er achter toen ik hierop zocht op google. Ik heb helaas de link daarvan niet meer, was een jaar geleden.

Het verhaal van het onzichtbaar maken van de router lijkt niet te kloppen. Omdat andere apparaten de router wel zien.