hallo, ik zit in duitsland en heb vodafone mobile internet via een stick maar heb heel traag internet is er een manier om dat te versnellen?

met een versterken of iets dergelijks zodat ik normaal kan internetten want als ik buiten in de tuin zit schiet die op umts en is die wat sneller maar nog niet je helemaal zoals het hoort. alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Herkenbaar. Helaas kun je er niet zoveel aan doen, want je bent afhankelijk van het signaal van de provider. Je kunt proberen zelf in een iets andere richting te gaan zitten. Dat kan het verschil maken tussen een matige verbinding en een iets betere verbinding.

Ook wordt er bij veel USB sticks nog weleens een verlengkabeltje meegeleverd. Dat kan ook helpen.

De volgende stap is een UMTS versterker. Die kosten 600,- euro ongeveer. Er vanuit gaande dat je op vakantie bent en het eenmalig zult gebruiken, is dat veel geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vodafone heeft in Duitsland ook een LTE (4G) netwerk. Dat netwerk is veel dichter en sterker. Daar waar UMTS (bijna) geen bereik is, kun je via het LTE netwerk prima internetten. Helaas moet je daarvoor wel een speciale LTE surfstick kopen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke dankje wel voor je informatie ga vandeweek ff langs de vodafone winkel in kleve om zo.n stick aan te vragen heb ik nog meer nodig dan aleen zo.n stick of kan ik die gewoon vervangen met de oude stick. en he duur is die lte stick ongeveer.. gr mike