Video's op google chrome haperen opeens wat kan ik eraan doen?

Hallo,

ik heb een vervelend probleem waar ik niet uit kom.

Paar maanden terug kon ik makkelijk 720P films op Youtube aan, en soms ook 1080P. De laatste tijd kan ik dit niet meer, zodra ik een video start van 720P dan begint de beeld te haperen.

Ik gebruik Google Chrome al een heel lang tijdje en dit is mijn huidige Browser waar ik ook mee werk. Met Internet Explorer heb ik dit probleem niet. Elke keer kopieer ik de URL van Youtube en plak ik in Internet Explorer om een video fatsoenlijk te kunnen kijken.

Ben persoonlijk niet van plan om Internet Explorer te gebruiken i.v.m. de snelheid. Ik vind het erg raar en hoop dat jullie met een oplossing komen wat ik eraan kan doen.

ik heb zelf de volgende gedaan om te kijken of nut had.

* Anti-virus op alle schijven gecontroleerd
* Ccleaner gebruikt
* Adobe Flashplayer opnieuw geinstalleerd
* Google Chrome opnieuw Geinstalleerd
* Computer hardware schoon/stofvrij gemaakt
* Alle schijven gecontroleerd op fouten en als volgt gedefragmenteerd

Mijn processor zit op 33,5C en het is een Duel Core 3,11GHZ

Mijn videokaart zit op 42C en het is een Nvidia Geforce 9800 GT

Systeem Specificaties:

Moederbord : Asus M3A78-EM
Chipset : AMD 780
Processor : AMD Athlon 64 X2 6000+ @ 3100MHz
Fysiek Geheugen : 4096MBDDR2-SDRAM
Videokaart : NVIDIA GeForce 9800 GT
Harde Schijf : Hitachi HDP725050GLA360 (500GB)

Nadat ik geen hoop meer had ging ik als laatste mijn heel computer formatteren en daarna all

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
12K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ook kan, is dat het systeem vervuild is geraakt. Bijvoorbeeld door veel nieuwe programma's te installeren of wellicht draaien er allerlei plugins in Chrome. Handig is wellicht om even te kijken wat Taakbeheer zegt over Chrome. Als die tijdens het afspelen van video's bijvoorbeeld heel veel geheugen gebruikt en/of een hoog CPU percentage, dan kan dat een aanwijzing zijn dat er iets meer aan de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar heb ik idd ook naar gekeken maar zodra ik HD film afspeel komt mijn CPU percentage echter niet hoger dan 25% In ieder geval bedankt voor je reactie, ik heb gedaan wat hier beneden staat en het heeft geholpen =)

Antwoorden (2)

Nou, YouTube heeft de neiging om van tijd tot tijd de encryptie van de videobeelden te veranderen. Je moet dan in je browser de "YouTube-afpeler" updaten. Voor Google Chrome kan je dat hier doen:

https://chrome.google.com/webstore/detail/lphhdjlelnbemfkdkeanjkmbenaddllb

(Het ligt vlgs mij niet aan je hardware)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb dit plus wat hier onder staat gedaan en het heeft volgens mij wel geholpen, BEDANKT!
Je hardware moet het aankunnen.

Kun je haperen beter omschrijven? als hij hapert ligt waarschijnlijk aan de Flash Plugin, maar als je die al hebt geinstalleerd zou ik even de driver van je videokaart proberen te updaten, dat kun je hier doen:
http://www.geforce.com/drivers

als je daarna nog problemen hebt zou ik Chrome toch maar lozen, natuurlijk niet voor Internet Explorer, want er zijn genoeg betere opties.

Opera: Deze browser is de snelste van dit moment, zelfs sneller dan chrome, hij ziet er goed uit en heeft veel opties, alleen niet zoveel plugins maar verder wel veel skins op: http://my.opera.com/community/customize/skins/
Download: http://www.opera.com/

Firefox: Sneller dan IE maar niet echt heel snel, sterke punt is dat je alles kan customizen en dat deze de meeste plugins/ extra's heeft van alle browsers:
Download: http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Safari: Blinkt nergens echt in uit, maar ziet er verder wel mooi uit en is een goede browser (gemaakt door Apple)
Download: http://www.apple.com/nl/safari/

Verder zijn er nog veel meer minder bekende browsers zoals Rocketmelt maar met deze 3 heb je genoeg keuze en dit zijn toch wel de bekendste.