Waarom valt mijn internet uit als de telefoon gaat?

Zodra de telefoon gaat valt mijn internet verbinding uit.
Als ik aan het bellen ben: de internetverbinding herstelt zich na 30 sec en doet het weer. Bij ophangen: weer internet weg.

We hebben een splitter en nooit problemen gehad in het vorige huis: zelfde splitter, zelfde manier aangesloten.
De aansluiting zit verder goed. Splitter rechtstreeks in de telefoonuitgang en vanuit de splitter een draad naar de modem en een draad naar de telefoon.

De splitter is niet kapot mijns wetens.
Internet van KPN
Computers zijn draadloos verbonden met de modem.
Een telefoon beneden en een telefoon boven.

Wie heeft tips of een oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Het beste antwoord

De site van KPN blinkt uit in klantonvriendelijkheid - in de zin dat je er nergens telefoonnummers kan vinden. Die zouden gewoon pontificaal onder een opvallende knop 'contact' moeten staan. Maar dat terzijde...

Als je een lichte ruis hoort in de telefoon, dan is de splitter niet goed aangesloten of kapot. Als men zelf stekkertjes heeft gemaakt op de kabeltjes, dan zit daar vaak 't euvel.
En weet je zeker dat de telefoon boven niet is aangesloten op de telefoonkabel _voor_ de splitter? Dat is vaak 't euvel. Als je boven een wandcontactdoos hebt waar je de telefoon insteekt maar je ziet niet waar die kabel heen gaat, dan is die waarschijnlijk _voor_ de splitter aangesloten. Als test zou je misschien de telefoon boven kunnen afsluiten, al weet ik dat niet zeker of dat uitmaakt. (50/50.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb hier een tijdje terug ook een vraag over gesteld..
Bij mij was de splitter kapot..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die vraag heb ik gezien. De splitter is niet stuk mijns wetens, we hebben hem getest via 1 kabel en met 2 kabels. Hoe kun je er verder achter komen of de splitter stuk is, weet je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat weet ik helaas niet..
Neem internet bij een andere provider.
Je krijgt dan een nieuw modem waar je de telefoon op het modem aan moet sluiten. Als het probleem er dan nog is kun je gratis een monteur langs laten komen.
yu