wat betekent de letters url?

Toegevoegd na 1 minuut:
wat kan ik doen met een url en wie kan mij vertellen wat er mee te doen. is het een soort hyperlink of zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
3.7K

Het beste antwoord

Een URL staat voor een "Uniform Resource Locator" wat zoveel wil zeggen als een unieke bestandsnaam of bestandslocatie (directory of folder) binnen het volledige internet. Een dergelijke naam moet dus binnen het internet uniek zijn voor alle computers die op het internet aangesloten zijn.

URL's zijn die namen die je in tijdschriften en aankondigingen op radio en tv verneemt wanneer men een verwijzing maakt naar een web-pagina. Om die web-pagina dan te bezoeken moet je in je "raadpleeg"-programma of BROWSER in het invoervakje "location" deze URL volledig correct overtypen en op de enter-toets drukken. Het vak "location" of "locatie" is meestal het bovenste invoervak van je browser. Respecteer bij het ingeven van een URL het gebruik van HOOFD- en kleine letters en leestekens (wat niet altijd evident is wanneer een URL via de radio bekend gemaakt wordt, probeer in dat geval eerst alles in kleine letters, nadien alles in hoofdletters). Als je in een URl het woord "dot" hoort dan staat dit voor een punt, het leesteken . dus (zonder spaties er voor of er na).
fremar
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat betekent "Uniform Resource Locator".

Toegevoegd na 2 minuten:
Een Uniform Resource Locator (afgekort URL) is een gestructureerde naam die verwijst naar een stuk data, bijvoorbeeld een webpagina of een e-mailadres. In de naam is alle informatie opgenomen over de benodigde techniek om de betreffende gegevens te bereiken. De URL is een bijzondere vorm van de URI.