Hoe verwijder ik de cookies, zonder dat de wachtwoorden verdwijnen?

ik kan de cookies verwijderen, maar dan verwijderd hij ook direct de tijdelijke bestanden (is niet zo erg) maar ook de wachtwoorden. En dat wil ik niet. Ik kan ook niet de local settings op de C:schijf vinden. Heb geen ccleaner. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
6.6K

Het beste antwoord

Die wachtwoorden zitten op die externe websites en ook in de cookies, dus als u die weghaalt kan u niet meer automatisch inloggen.
Zonder cookies bent u veiliger want dat staat geen enkel wachtwoord op uw PC, nadeel is dat u telkens uw wachtwoord en inloggegevens zoals username of emailadres moet invullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Zonder cookies KUN je niet inloggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet juist en ook al in strijd met uw eerder antwoord !
Om de +/- 2 weken run ik Ccleaner en verwijder daarbij alle cookies, nadien moet ik gewoon weer al mijn inloggegevens
terug invullen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Er staat 'zonder cookies'. Dat lees ik als: de cookies zijn geblokkeerd en kunnen niet op de pc gezet worden.
Als je geen cookies hebt, kun je niet inloggen. Cookies verwijderen ok, maar zodra je weer op de site komt is er gelijk weer een nieuwe cookie op je pc.

Andere antwoorden (2)

Dat kan niet. In de cookies staan je inloggegevens bewaard. Als je die weghaalt, moet je opnieuw inloggen.

Toegevoegd na 6 uur:
Een cookies bewaard o.a. uit welk land je komt (zodat de site gelijk naar de goede site schakelt), een bepaalde kleurinstelling die je gebruikt, etc.
En dus ook je login gegevens.
Zodra je de cookies weghaalt, is het net alsof je voor de allereerste keer op de site komt. Alles is gereset.

Wat je wel kan doen is gebruik maken van een passwordmanager (zit standaard in Firefox).
die onthoud wachtwoorden voor je, en vult ze automatisch in als je op de site komt en niet ingelogd bent.
Ritsuka
11 jaar geleden
Vaak staat er op een site 'uitloggen' zoals ook bij goeievraag.nl .
Druk daarop en dan wordt alleen het cookie van goeievraag ongeldig en blijven de andere gewoon geldig.