Vaak als ik ergens op klik, krijg ik reclames geopend, hoe kan dat weg?

Nou ben ik ook niet de domste met computers. Ik snap dat er banners en websites zijn dat als je er op klikt, er websites geopend worden. Maar sinds kort, als ik ergens klik waar geen reclame, helemaal niks, zelfs op gewone websites zit, dat er onderin 2 reclame folders geopend worden. Hoe kan ik dat wegkrijgen en hoe komt het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je een virus of dergelijke malware opgelopen, ik raad je aan om even een scan te doen met je virusscanner.

Als je deze niet hebt raad ik je aan om Avast Free te gebruiken in samenwerking met Anti Malware Bytes.

http://www.avast.com/nl-nl/free-antivirus-download

http://www.malwarebytes.org/

Als je deze twee even laat scannen en die troep laat verwijderen zou het opgelost moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

En het kan helemaal in je register zitten, wat ik dus ook een keer had. Dan moet je helemaal diep in je register zoeken en een registry cleaner gebruiken. Pas nadat ik ccleaner had gebruikt en een aantal keys had verwijderd ( moet je wel heel voorzichtig mee zijn) was het weg. Veel haal je de laatste tijd ook binnen zonder te zien met die malware programma's. Ze zijn er wel maar omdatjij ze nietziet vind je hetprima, maar je pc wordt er toch iets trager door. Uiteindelijk helpt gewoon een clean install het beste...