Waar kan ik terecht voor alléén maar een internetabonnement?

Ik bedoel voor een vaste aansluiting voor mijn pc. Ik heb nu een Ziggo totaalpakket, maar ik kijk/luister helemaal nooit tv of radio. Bellen doe ik maar af en toe met mijn vaste lijn, de rest bel ik mobiel. Het enige waarvoor ik nog een abonnement wil, is internet.

Probleem: ik heb geen KPN leiding. Die is ooit stukgetrokken door boomwortels en KPN wilde alleen een nieuwe leiding aanleggen als ik ook een KPN-abonnement zou nemen. En anders moet ik maar wachten tot we hier in de straat glasvezel krijgen (voorlopig nog niet het geval). Een KPN-abonnement vind ik erg duur.

Wat is nu de goedkoopste oplossing? Het enige waarvoor ik internet gebruik is info opzoeken, foto's up- en downloaden en mailen. Weinig muziek of filmpjes, nauwelijks spelletjes. Ik heb maar 1 pc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Omdat je telefoonlijn stuk is, ga ik er van uit dat ADSL geen optie is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope.

Het beste antwoord

Het is onmogelijk om internet te trekken via Ziggo als je KPN lijn stuk is. Je ISRA-punt is altijd op de KPN lijn aangesloten. Die doet het dus nog. Je kunt goedkope internet abonnementen overal vinden. Ik vond hier een paar goedkope internet abonnementen op een rijtje: http://www.goedkoop-internet-bellen-tv.nl/goedkoopste-internet-abonnementen-vergelijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt bij Ziggo ook kiezen voor alleen internet. Als je abonnement van je totaalpakket afgelopen is, kun je tv en telefoon gewoon opzeggen. Heb in destijds telefonisch geregeld. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de ziggo website kun je internet alleen afsluiten in combinatie met een TV abonnement van 17 euro zoveel.... Zonder telefoonlijn in huis zul je het moeten doen met 3G (via het mobiele netwerk) of met satellietinternet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit had ik ook gevonden, alleen die prijs niet. Die valt nog mee. Gisteren kreeg ik een nota van Ziggo van +/- 75 euro, die was nog gebaseerd op een veel bellende en internettende zoon die thuis woonde (heb voor hem ook een extra tv-aanvulling met cartoons). Hij is 2 wk geleden op kamers gegaan, ik heb dat nu allemaal niet meer nodig. Vandaar dat ik op zoek ging. En 75 euro vind ik belachelijk veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb van Ziggo zojuist na hééél lang doorvragen te horen gekregen dat ik ook mobiel internet kan krijgen, dat is dan zonder tv en telefoon. Dat werkt met een soort dongel (lijkt op een usb stick) en dan kan ik ook op andere plaatsen internetten.
Maar de snelheid en de kosten vielen dermate tegen, dat ik ervan afzie.