Wat is het IP-adres van iemand in de bron van een email?

Ik ben bezig met een website voor iemand waarbij ik verschillende dingen aan moet vragen, w.o. een bezoekersteller. Hiervoor moet ik het IP-adres van haar weten zodat haar eigen bezoeken aan haar website niet meegeteld worden.

Ik kan haar momenteel niet bereiken maar ik heb wel emails van haar waar ik haar IP adres uit kan halen. Maar bij Details > Bron zie ik verschillende adressen staan. Welke is nu van haar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Het beste antwoord

laat haar even de volgende website bezoeken en dan staat het IP adres in beeld:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet bij de timestamps kijken en de oudste is die van haar computer. Echter, het kan zo zijn dat er een IP adres op een netwerk gebruikt wordt, welke door de gateway vetraald wordt naar een algemeen extern nummer.

Het makkelijkste kan je haar vragen de site te bezoeken en in de logs te kijken OF haar te vragen even in haar systeem ipconfig /all te draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bron van mijn email zie ik het emailadres staan in de "Received:" header. Het zou kunnen dat deze header verschilt per verschillende e-mail client en/of smtp-server.

Er staat in ieder geval bij mij "Received: from [XXX.XXX.XXX.XXX]"
Waar de X-jes natuurlijk staan voor het IP adres.

Hopelijk heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik heb iemand op zijn teentjes getrapt en die is nu met -1tjes aan het strooien. Ik noem geen namen, maar in aanmerking komen met name "mjn" en "henkjan". Wat betreft dat IP, ik zag mijn eigen WANip op de plek staan die ik aangaf. En in totaal zie ik in mijn headers maar 2 ip's staan: mijn WAN ip (dus zeg maar het IP dat anderen zien als ze met mij over internet communicaren) en het LAN ip (het IP dat mijn computer hier in het netwerk heeft).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vond je antwoord wel goed. Je reactie wat minder. Geef nu om 17.35 uur een plus opdat je weet dat ik niet zo kinderachtig ben.
Heb gisteren voorgesteld om gezellig verder te GVen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou een rectificatie in deze reactiecolom van meneer j0ve wel op prijs stellen
Let op: er zijn ook providers waarbij je geen vast IP adres hebt (zoals UPC bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is uw antwoord.
Heel makkelijk.
Vraag haar de onderstaande link te bezoeken en haar IP adres te noteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar diegene is momenteel toch niet bereikbaar, zoals de vraagsteller aangeeft?