Is er een websites waar je stap voor stap leert om te emailen/internetten ?

een kennis wil perse op papier hebben hoe zij een een moet mailen (hotmail), hoe ze iets moet opzoeken op internet enz. Ik ben voor haar opzoek naar websites waar dit allemaal opstaat hoe ze stap voor stap de dingen moet gaan doe om een mail te sturen of hoe ze op een website komt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Ik denk dat deze kennis meer heeft aan begeleiding. Er zijn voldoende (vrijwilligers)initiatieven die haar als het ware "aan het handje nemen". Gewoon op haar eigen niveau, op haar eigen tempo, oefenen en proberen. Dingen ontdekken. Herhalen als dat nodig is, als ze eens iets is vergeten, ook al is dat al aan de orde geweest.

Informeer eens bij het buurthuis.

Bij ons is het Gilde actief. Zij richten zich met name op ouderen die op hun eigen tempo willen leren hoe ze "de computer" moeten bedienen, en "hoe Internet werkt".

Bij zo'n cursus zitten ook papieren handleidingen.

Maar net als met fietsen, autorijden, koken en tennissen, is "computeren" voornamelijk een vaardigheid die je moet oefenen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze is informatief,het is een onderdeel van Omroep max...
Kijk maar eens...