Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het nut van ná het vragen van je geboorte jaar, vragen in welke leeftijdsgroep je valt?

Heb me net aangemeld bij het opinie panel van één vandaag, daar moest ik dus ná mijn geboorte jaar, mijn leeftijds groep aanvinken. Lijkt mij dubbel op of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
792

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Natuurlijk lijkt het overbodig. Als je geboortejaar hebt kan je zo in een keer de leeftijdscategorie hieruit opmaken. Er zijn een paar mogelijkheden:

- Het fomulier wordt niet automatisch verwerkt door software, maar mensen moeten de data handmatig in spreadshets overnemen & willen niet elke geboortedatum interpreteren
- Het is een controlestap om te kijken of mensen het formulier correct invullen. Vaak hebben formulieren van serieuze enquete organisaties zulke dubbele vragen erin zitten om te kijken of de antwoorden consistent zijn. Echter, waarom je dit bij leeftijd zou doen is mij onduidelijk
- Het biedt mensen de optie om niet hun exacte leeftijd te geven als ze dat niet willen. Dit zou kunnen als niet alle velden verplicht zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ach, dat formulier is vast gemaakt door een luie programmeur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nutteloos, en erg dom!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms hebben mensen bezwaar tegen het opgeven van hun leeftijd. Dan kun je het globaler aangeven d.m.v. een leeftijdsgroep. Dan hebben ze toch een indruk hoe oud je ongeveer bent.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Ze verzamelen alle gegevens apart van elkaar.
De vraag over je geboortejaar: Hier bekijken ze uit welk jaar de meeste panelleden komen.
De leeftijdsgroep is meestal een grotere indeling, die 5 of 10 jaar leeftijdsverschil behelst. Dus iedereen tussen 30 - 40 jaar. Deze gebruiken ze om de antwoorden te categoriseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is belangrijk omdat als het antwoord op de voorkeur van degene een realiseerbaar beeld oplevert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is om desgevraagd te kunnen opmaken hoe leeftijdsgroepen over bijvoorbeeld het AOW probleem denken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien controle
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding