Waar haal je scripts voor een website vandaan?

Ik wil graag een marktplaats achtige website opzetten. In mijn vorige vraag heb ik gevraagd wat ik hiervoor nodig heb en toen kreeg ik een antwoord waarin stond dat je een script nodig hebt. Is dit de enige manier om zoiets te doen en waar haal ik ze dan vandaan? En hoe weet ik wat de goede is?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom zou je een marktplaats achtige website willen opzetten, het kost geld om een website te maken of te laten maken (ja als je het zelf maak betaal je evengoed hosting kosten ongeveer 30 euro per jaar). Ik zou je hier wel mee kunnen helpen als je wil maar dan moet je wel een beetje een idee hebben stuur anders effe een persoonlijk bericht als je dit echt wil gaan doen.

Antwoorden (2)

www.hotscripts.com, www.codecanyon.com

Toegevoegd na 15 minuten:
Er zijn diverse websites waar je dergelijke scripts kunt halen. Hotscripts.com biedt een groot aantal scripts, helaas wel van een bedenkelijke kwaliteit. Goede reviews en veel punten geven je een goed beeld van de kwaliteit.

Op CodeCanyon kun je mogelijk iets vinden. Niet zeker. Daar staan onzettend veel scripts. Zoek bijv. op Ebay om iets te vinden. Geen garantie dat je hier iets vindt.

Verder is het van belang om te weten dat het opzetten van een site a la Marktplaats best veel energie vergt. En kennis. Je moet een site bouwen die veilig is en 'veilig' gaat verder als het installeren van een ssl certificaat. Ook moet de site al het verkeer aankunnen en de vraag is of je huidige hosting dat nu al aan zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan je nu al vertellen dat dit totaal niet gaat werken als je allemaal script vanaf andere websites gaat halen, dit loopt ook totaal niet goed in elkaar over dan.

Het is de bedoeling neem ik aan dat je zelf gaat coderen en verschillende nieuwe talen moet gaan leren wil je zo'n project starten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld; HTML, CSS, PHP, tevens moet je verstand hebben van MySQL. ETC

Ik raad je aan als je toch richting het bouwen van een Marktplaat alternatief wilt eerst met iets kleins te gaan beginnen, en dit telkens uit te breiden. Zo leer je namelijk welke mogelijkheden en keuzes er zijn.