heb nieuwe router, sindsdien is mijn internet erg traag. Heeft iemand de oplossing??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

De nieuwe router staat waarschijnlijk op een standaard (11) kanaal terwijl de oude wellicht een andere gebruikte. Asl er veel meer routers in de buurt zijn die hetzelfde kanaal gebruiken kan dat jouw verbinding aardig verstoren. Met een programma als insidder kan je dit controleren en ook gelijk zien op welke kanalen de andere routers in de buurt zitten. Je kan dan het minst gebruikte kanaal uitzoeken en dat instellen in je router
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het licht eraan wat je bedoeld met heel traag.

Ook kan het liggen aan het geen waarmee je bezig was toen je merkte dat het internet traag was.

Een goeie test om te checken of je internet nou snel, traag of trager is geworden is:

www.speedtest.net

Hier kan je een server aan klikken en word je internetverbinding getest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, wel een beetje vreemd. Wat Omke hier onder ook zegt, kan ook een oplossing bieden. Dat je de Modem en de Router van het stroom haald. Als het probleem nog steeds niet opgelost is, zou ik contact opnemen met de klantenservice van je provider.
Hun kunnen hier meer op detail in gaan en zelf controleren wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.
Het beste kan je voor je een router aansluit, je modem resetten. 2 minuten van de stroom halen. Dan laten opstarten en vervolgens je nieuwe router. 90 % dat je nu een betere snelheid hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik je een kabel of via wifi? het kan ook met de DHCP te maken hebben.