Is theinsiders.eu betrouwbaar?

Het is een website waarbij je gratis producten mag testen en er je mening over geven.
Is het betrouwbaar, en zitten er nadelen aan je registreren op zo'n website?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
6.7K

Antwoorden (3)

Wat is "betrouwbaar" precies? Ze zullen de boel echt niet bedotten, maar ik heb de indruk dat de zaken heel wat mooier worden voorgesteld, dan dat ze in werkelijkheid zijn.

- Sommige acties kun je wel enthousiast gaan aanklikken, maar dan verschijnt de mededeling dat je je niet meer kunt inschrijven. Slordig!
- Je moet je registeren, en daar ben je wel een kwartiertje mee bezig. Ze willen echt alles van je weten. Email, inkomen, opleiding, gezinssamenstelling en ga zo maar door. Wil je dat echt?
- Sommige acties zijn alleen maar reclame; de Typex actie daar kom ik niet doorheen. Popups met onbegrijpelijke filmpjes, en als ik die wegklik word ik doorgestuurd naar YouTube.
- Je moet soms je spullen zelf ergens af gaan halen.
- Je wordt aangemoedigd om allerlei kortingscouponnen te gaan uitdelen aan je vrienden. Stellen je vrienden dat zo op prijs? Word je nog serieus genomen als je altijd met kortingsbonnen loopt te leuren?
- Op de Duitse site mag je de Philips AirFryer uitproberen. Maar na 6 weken moet je hem terugsturen, in de originele onbeschadigde verpakking. Je MOET je bankrekeningnummer geven, als extra zekerheid. En na het testen mag je 'm kopen met korting. Dit is geen testen, maar gewoon een kortingsactie.
- Hoe groot is de kans dat je wordt ingeloot, als er 10 testers worden gevraagd, en er zijn 500 inschrijvers? Zijn er wel genoeg acties?

Als je je geen zorgen maakt om je privacy, en je wilt, zonder er al te hoge verwachtingen van te hebben, het voor de lol eens uitproberen, dan kun je je best inschrijven. Maar mijn indruk is, dat het allemaal veel te rooskleurig wordt voorgesteld. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bedrijf dat er achter zit, The Grapevine BVBA, is een marketingbureau. Theisiders.eu is voor hun een kanaal om heel gericht reclame mee te maken. Je kunt dus bergen post verwachten als je inschrijft.

Toegevoegd na 15 seconden:
Als je het niet vertrouwt kun je ze eerst even opbellen of langs gaan in Antwerpen om kennis met ze te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dit is betrouwbaar!

Ik ben zelf ingeschreven en heb al diverse keren mee mogen doen aan onderzoeken. The Insiders heeft een enthousiast team dat weet dat ze testers nodig hebben om gedegen onderzoek te kunnen doen. Ze zorgen goed voor hun testers door snel te reageren en optimische feedback. Ik ben erg tevreden over The Insiders, in tegenstelling tot sommige andere onderzoekbureau's.

Voordeel:
Inschrijven is vrijblijvend.

Nadeel:
Je mag (duurdere) apparaten niet houden na de testperiode.

Kan een voordeel of een nadeel zijn:
Je moet als het ware solliciteren op een testplek. Wanneer er 500 testers gezocht worden, kiezen ze de testers welke het meest enthousiast reageren en die de beste ideeen hebben. Dit is natuurlijk in hun voordeel om zó te werken en kan ook in jouw voordeel werken.

Als reactie op wat Mesher als nadelen noemt:
Ik vind het geen nadeel als ik gratis mondwater of Maggi smulpannetje aan mijn vrienden uit kan/mag delen. Zij zijn allemaal enthousiast over 'gratis'!

De spullen die je af zou moeten halen, kun je ophalen bij het Kiala-afhaalpunt van jouw keuze. Wanneer dit nodig is, staat dit altijd duidelijk bij het inschrijven voor een actie aangegeven. Je kunt dan dus zelf beslissen of je dit ervoor over hebt of niet.

De typex-actie is alleen maar reclame? Ja, maar ik heb er wel insiderspunten voor gekregen. Daar heb ik niets op tegen. ;-)

Voor het testen van de Philips Lumea Precision (nieuwprijs € 500,-) zochten ze 1000 of 1500 (weet het getal even niet zeker meer) testers. Dat noem ik niet weinig... Bovendien zat ik bij de testers, dus ik heb helemaal niets te klagen! :-)

Voor de Philips Airfryer heb ik me niet ingeschreven, maar mijn vriendin wel. Zij mag ook aan deze test meedoen. Tot nu toe hebben we beiden nog niet achter het net hoeven vissen. Ik weet niet of dit komt doordat er niet veel testers zijn of dat we gewoon enthousiast kunnen schrijven. ;-)

Mijn indruk is dat het niet veel te rooskleurig wordt voorgesteld. Ze zijn duidelijk in wat ze willen en als je je daarin wel kunt vinden, dan schrijf je je gewoon lekker in!

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh ja, er wordt soms inderdaad om creditcardgegevens of bankgegevens gevraagd. Dit is om administratieve rompslomp te voorkomen, wanneer een apparaat na de testperiode niet wordt teruggestuurd.
Een (duurder) apparaat kun je na de testperiode kopen voor een 'leuk' bedrag en als je dit er niet voor over hebt, stuur je hem terug.
Om zeker te zijn van apparaat-retour of het geld betalen is deze regel.