Van KPN naar Ziggo overgestapt. Internet veel langzamer. Wat kan hieraan gedaan worden?

We zijn overgestapt naar Ziggo alles in 1 en hebben de hoogste internetsnelheid alhoewel die toch niet gehaald kan worden.

We hebben 4 verdiepingen.

Bij KPN stond het kastje op de 2de verdieping. Toen had ik op de 4de verdieping perfect en snel internet.

Nu we bij Ziggo zitten, zit het kastje op de eerste verdieping in de meterkast en staat er op de 2de verdieping een extender. Dus het ligt iig niet aan het huis. Want bij KPN deed ie het wel.

Verder heb ik 4 van de 5 balkjes bereik dus dat is ook prima.

Zijn er dingen die hieraan gedaan kunnen worden? Internet intstelling veranderen of iets anders?

Graag niet te moeilijke begrippen. Ben niet bepaald een technische man!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Bel eens het klantenservicenummer 1200 (gratis, alleen voor Ziggo-abbonees) en stel je vraag daar eens! Misschien kunnen hun er iets aan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het bekabeld internet is, contact opnemen met Ziggo. Als het een wi-fi aansluiting is (extender) kan je proberen op zowel het basisstation als de extender de antenne te vervangen door een sterkere (standaard 5 dB, koop er 1 van 16 dB). Ook de plek van de wi-fi router is belangrijk. Hij straalt als een conus het signaal uit. Plaats hem dus zo dat JIJ "in die conus" zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens met een netwerkkabel rechtstreeks in te prikken op het kastje ols op de 4e verdieping. Is het dan ook langzaam, dan ligt het aan Ziggo. Is het dan veel sneller, dan ligt het aan je Wifi netwerk.
Als het via het kabeltje nog steeds langzaam is, en dus aan Ziggo ligt, dan is er niets aan te doen.
Aan het huis ligt het niet, tenzij er veel obstakels zijn in de vorm van muren van (gewapend) beton e.d.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"...en dus aan Ziggo ligt, dan is er niets aan te doen..."
Als Ziggo niet waarmaakt wat ze beloven moet je 'stemmen met je voeten' en teruggaan naar KPN.
Die winstbeluste schurken komen veel te makkelijk weg met hun loze beloften.
Als je hun de hoofdprijs betaalt voor de hoogste snelheid en ze leveren dat niet ben je -neem me niet kwalijk- een sukkel als je de hoofdprijs blijft betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus...niets aan te doen...behalve weggaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is echt kortzichtig advies. Bel even Ziggo en leg het probleem bij hun uit. Er is ongetwijfeld een reden en als het aan Ziggo ligt fixen zij het gratis. ( zoals bijna elk bedrijf ). Niet melden en wel roepen dat alles slecht is, heet laster en is naïef ...