Waarom kan ik de volledige cd grootte niet gebruiken?

Ik heb een CD-RW waar 700MB of 80 minuten op kan.
Ik heb 150 liedjes in mp3 formaat die ik daarop wil zetten.
Bij elkaar duren ze 10 uur, wat te lang is, maar de grootte van alle bestanden bij elkaar is 600MB, wat er dus op zou moeten passen.
Waarom kan ik geen 600MB aan liedjes branden op een cd van 700MB??
Alvast bedankt
~jeroen_JDOG

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet gewoon kunnen, naar tijd moet je niet kijken, dat is op CD-kwaliteit afgestemd. Wat is precies de melding van welk stukje software?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan deze antwoorden te horen zou het mogelijk moeten zijn...
Ik heb geprobeert met Windows Media Player, die 'splitst' de liedjes in meerdere cd's, waar ik niets aan kan veranderen.
Ik heb ook DvdVideoSoft geprobeert, maar die geeft aan dat na 13 liedjes de cd vol zit, dit programma laat ook alleen de tijdsbalk van 80 minuten zien.
Als ik bij DvdVideoSoft toch op 'Branden' klik krijg ik deze melding: "De compilatie bevat meer dan 99 tracks hetgeen het maximum is voor een audio CD. U moet enkele tracks verwijderen alvorens de compilatie te kunnen branden." Als iemand een programma of manier weet om toch alle liedjes op de cd te zetten hoor ik het graag.
~jeroen_JDOG

Het beste antwoord

Het hangt ervan af of je een audio-cd of een data-cd brandt. Als je een audio-cd maakt, dan is de duur van de bestanden bepalend. 10 uur is dan inderdaad te lang. Als je er een data-cd van maakt, dan moet het gewoon passen. Je kunt de cd dan niet in een gewone cd-speler afspelen.
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt omdat mp3 meer ruimte in beslag hij reserveert de meeste ruimte ruimte voor leadin en inhoudsopgave etc maar dat is maar erg klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt op een CD van 700 MB ongeveer 700 MB aan informatie kwijt. Aan de randen wordt de CD meestal wat onnauwkeuriger, dus helemaal vol stoppen is meestal niet verstandig.

De indicatie van 80 minuten betekent niet dat er precies 80 minuten muziek op kan. Dat hangt vooral af van de gebruikte compressie. Een MP3 bestand is flink gecomprimeerd en afhankelijk van de kwaliteit (de mate van compressie) kunnen er dus meer of minder liedjes op.

Als je een ander formaat muziekbestand hebt in bijvoorbeeld CD kwaliteit zal dat wel ongeveer 80 minuten aan muziekbestanden zijn.

600 MB aan liedjes kan je gewoon op deze RW branden. Dat mag geen probleem geven.