hoe los ik dit internet probleem op? kijk in extra uitleg

ik heb sinds vandaag een nieuw abonnement afgesloten bij kpn het is 40mb/s. ik wou natuurlijk weten of dit klopte en ben toen naar de site www.speedtest.net gegaan hier kwam mijn download snelheid maar op 5mb/s dus niet 40!

hoe moet ik dit probleem oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Je haalt waarschijnlijk (zoals veel mensen) bytes en bites door elkaar. Je hebt een abbonement voor 40mB =8mb dus dat klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga na wat de internet snelheid kan verlagen. Bijvoorbeeld een oude router die ertussen hangt, een te lange kabel, WiFi... Die dingen verlagen allemaal de snelheid.

In de computerwereld gaan alle systemen draaien op de hoogste snelheid van het langzaamste onderdeel. Een te oude router kan dus het hele netwerk in jou huis vertragen.

Verder zul je die 40 nooit halen. Niemand met een internetabonnement haalt de maximale snelheid. Eerlijk? deels niet, maar je zult ermee moeten leren leven...

Maar idd als het te gek wordt, klantenservice KPN bellen...
En als je in je recht staat, en ze doen niks, idd geschillencommissie... (maar doe dat zeker niet te snel, eerst met KPN proberen op te lossen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de 'koper' kabels verlies je snelheid. Dus een 40MBit abonnoment zou theoretisch een snelheid van (8bit is 1 byte) 5mb/s downloadsnelheid moeten halen. Maar door de koperkabels in je huis en naar het transformator huisje in je straat enz. verliest je internetsnelheid. Met glasvezel is dit verlies minder.
Ook zou het kunnen zijn dat je op wifi zit? ALTIJD kabel gebruiken is veiliger en sneller. Ook kan je router voor vertraging zorgen, indien dit het geval is moet je je poorten open zetten icm een goede firewall is dit geen probleem.