Waarom is basisvolume van internet steeds opgebruikt?

Heyy,

Wij wonen al 8 jaar in dit huis en dit is de eerste keer dat we dit meemaken...

Wij ( broers, ouders,..) gamen/ zitten op de internet in dit huis wel redelijk veel, maar bv niet meer als 2 jaar geleden, nu 10 dagen geleden, kreeg ik een bericht op m'n pc van telenet, Internet basisvolume opgebruikt, teller wordt op 5 mei weer gereset, ik dacht like wtf? nog een halve maand, dit kan toch gewoon niet? Dan hebben mijn ouders nog 10 euro bijbetaald om de rest van de maand door te kunnen komen, na 1 dag stond er weer, basisvolume opgebruikt, dan belde mijn stiefvader naar Telenet, en ze zeiden dat het niet door een virus ofzo komt, ( alle computers hier ook al gescanned met AVG), Wij zijn wel enkele maanden geleden overgeschakeld naar Fibernet, weet niet of dit iets uitmaakt..

Telenet zei dat het komt omdat er veel gestreamt werd en filmpjes wordt bekeken/ online gaming.. Maar wij wonen hier al 8 jaar, en dit is voor het eerst dat wij dit tegen komen?

Wat zou het kunnen zijn en hoe is het te verhelpen?

Toegevoegd na 31 seconden:
Het basisvolume is 100 GB by the way.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dit nou weer? Kennen ze in België geen onbeperkt internet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg even dat je uit België komt, Nederlanders snappen dit hele verhaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Bliets, natuurlijk wel, maar niet iedereen kan zich onbeperkt internet permiteren ;D

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat je de gedownload filmpjes in een veel hogere resolutie hebt gekregen bij de overstap naar fibernet.

Op je monitor merk je daar maar weinig van maar het aantal Mb stijgt gigantisch. Dus alle filmpjes voortaan op een lagere resolutie downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het kan zijn dat je de gedownload filmpjes in een veel hogere resolutie hebt gekregen bij de overstap naar fibernet." Hoe zie je dat voor je? De browser herkent een hogere downloadsnelheid en vraagt bij youtube een hogere resolutie aan?