ik denk dat er een hacker op mijn router zit, hoe kan ik dit zeker weten?

Bij mij thuis valt het internet wel eens weg maar dat deed het eerst niet. Ik host niks, en ik surf alleen op internet meer niet. Maar kan er een hacker op zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Het kan zijn dat iemand een (D)DoS aanval op jou uitvoert. Maar die kans is erg klein. Ik denk dat jouw router gewoon overbelast wordt omdat er teveel computers aan staan die internet gebruiken. Daar had ik soms ook last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans dat er een hacker op jouw router zit is vrij klein, hooguit een scriptkiddie.

Ik zou beginnen met het (regelmatig) veranderen van de naam en wachtwoord van je router.

Ik denk eerder dat je router het gewoon een beetje moeilijk heeft...

Toegevoegd na 3 minuten:
Ga ook eens na of je een firmware upgrade van je router kan doen...

Toegevoegd na 10 minuten:
Je zou verder eens kunnen gaan uitpluizen welke verbindingen er allemaal binnenkomen en waar ze vandaan komen.. Hier kan je bijvoorbeeld Netstat gebruiken..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk heeft 1 van je buren ook deze problemen. Jullie netwerken storen dan met elkaar. Als dat het geval is moet je in de configuratie van je router een ander kanaal kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan wel gehackt worden
dan ga je naar zon website (staat in de gebruikershandleiding)
dan kan je precies zien wie er op jouw netwerk zit
en dan kan je makkelijk degene blokkeren