Hoe stel ik een goede forum op voor onze site?

(Kijk op www.trip2afrika.nl en dan forum) je ziet dat de categorieen niet goed zijn behalve ''algemeen'' zelf weet ik nog 1 toe tevoegen en dat is F.A.Q. of vraag en antwoord.

De site is vooral bedoelt voor fammilie vrienden en kennisen en overige nieuwschierige mensen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat je bedoelt maar ik vindt het er wel mooi uitzien hoor. Of bedoel je nog meer ideeën voor categoriën?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ideeën voor categoriën zijn meer dan welkom, het probleem lijkt mij dat mensen iets willen zeggen of commentaar willen leveren en dan niet weten waar ze het moeten plaatsen dus er moet een goed overzicht komen van waar moet je kijken voor reacties en waar kan ik het beste men reactie plaatsen.

Het beste antwoord

Er zijn twee manieren om categorien te maken:

1. Je doet een brainstorm met de onderwerpen die voor kunnen komen en waarvan jij vind dat ze erop moeten komen. (gebruik hier eventueel ook kaart sorteren voor, zie bron)

2. Je laat het forum zoals het is. Op het moment dat er veel posts over b.v. Mozambique komen maak je hier een categorie van. Zo heb je geen last van lege categorien en heb je altijd de nodige categorien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet eerst voor jezelf bedenken wat je met het forum wilt. Dan de onderwerpen erbij bedenken en vervolgens gaan bouwen.
Kom je er niet uit dan kun je een topic starten met de vraag of mensen specifieke onderwerpen weten.

Je werkt met Joomla zie ik. Hier zijn diverse forum componenten voor te gebruiken. Nu gebruik je com_ccboard .
Elk heeft zijn eigen manier van werken en hier zul je moeten induiken. Je zult zogenaamde categorieen moeten aanmaken.

Toegevoegd na 16 minuten:
Op dit moment heb je twee categorieen. Namelijk: "Algemeen" en "Op reis" . Onder deze twee kun jij of mensen die zich aanmelden en inloggen hun onderwerpen zetten. Hierop kan vervolgens weer gereageerd worden door mensen. Deze reactie zie je als je het onderwerp opent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon afwachten. Beter een volle categorie met alle threads, dan vele legen.

Als een bepaald thema erg populair is, dán maak je gewoon een nieuw subforum aan.