Welk programma kan ik het best gebruiken om een intranet voor een bedrijf te maken?

Op zich lijkt de opzet van Google sites me wel handig, ware het niet dat ik het 'buiten' het bedrijf moet opslaan en dat is niet de bedoeling. Ik heb zelf niet al te veel webbouw en html ervaring dus om nu gelijk met Dreamweaver iets in elkaar te draaien vind ik nu ook niet echt handig.

Zijn er alternatieven? Bijvoorbeeld goeie WYSIWIG programma's of zit er niets anders op dan voort te hobbelen op Seamonkey en Word?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K
bamibal
12 jaar geleden
@MusicIsLife: Hij zegt dat hij nog weinig ervaring heeft met HTML. Dan is een hele site bouwen in Notepad++ geen optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso ga je een intranet niet in HTML bouwen. HTML is voor statische pagina's. Een intranet bevat dynamische content waar je een CMS voor gebruikt.

Het beste antwoord

Het meest voor de hand ligt om lokaal een CMS te installeren, zoals bijvoorbeeld Joomla. Je kunt dan eventueel kant-en-klare templates gebruiken. Ook heb je dan de mogelijkheid om verschilende mensen het recht te geven om bij te dragen aan te content van de site. Zo ligt het beheer dus niet bij één persoon.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's inderdaad een goeie tip. Dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enorm bedankt voor je antwoord! Helaas gaat ook dit niet werken, omdat ik teveel extra software moet installeren op het bedrijfsnetwerk voordat ik Joomla lokaal kan draaien. Ik blijf nog even zoeken.