Hoe kan ik zien waar mensen opzitten via de router?

Hallo,

Kan ik ook zien op welke sites me kinderen zitten?
Ze zitten via de gewone router op het internet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus dat ik, via een laptop kan zien waar ze op zitten / hebben gezeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus dat ik, via een laptop kan zien waar ze op zitten / hebben gezeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Nee dat kan niet.
Tenminste op verreweg de meeste routers kan dat niet.
Microsoft levert wel 'parent security software' of zo.
Als je die installeert op de computer van je kinderen krijg jij rapporten van welke sites ze bezoeken.

Je kunt natuurlijk ook je kinderen gewoon goed voorlichten over mogelijke risico's van internetgebruik en erop vertrouwen dat ze zich als denkende mensen gedragen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een Cisko router hebt ( of een linksys) dan kan je network magic installeren op de betreffende computers. Hiermee kan je laten rapporteren per machine op welke sites er rondgedoold word.

Zoals AdrieK terecht opmerkt kan je je afvragen hoe wenselijk dit is. Mijn kinderen WETEN dat ik het kan, maar ze weten ook dat ik niet kijk zolang zij mij er geen aanleiding toe geven. Ook zij hebben recht op privacy.