Hoe maak ik een website waar mensen kunnen inloggen?

Ik heb mezelf via het internet geleerd een eenvoudige website te maken. Ik vraag me af hoe ik een website kan maken waarop mensen kunnen inloggen en hun gegevens bewaard blijven. Wie kan me helpen, of waar kan ik dat leren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik maak voor de lol ook websites (met html). ik ben er niet zo goed in maar ik vind het leuk! ben benieuwd wat voor antwoorden er komen, die ga ik dan misschien ook op mijn website toepassen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk! Hopen dat er goede tips komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop dat als iemand php oppert dat 'ie dan ook een site geeft waarop je dat kunt leren. html gaat wel maar van php snap ik niets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wannabee
Ik denk dat de manier hoe je een website maakt, niet echt de manier is hoe je een website maakt. Een echte website wordt niet gemaakt via een site, waar je simpel dingen kunt spelen en plakken, maar wordt regel voor regel in HTML, CSS en PHP/ASP.NET enz. gemaakt geprogrammeerd. Om in te kunnen loggen en dingen te bewaren heb je ook nog een database nodig waarmee je gegevens opstuurt/opzoekt vanuit je server-side script, zoals PHP of ASP.NET. Als je dat geleerd hebt, dan is het inlog gedeelte niet veel aan. In PHP is het een kwestie van je gebruikersnaam/wachtwoord opzoeken in de database, en als dat het geval is, de gebruikers ID opslaan in een session. Dan controleer je op elke pagina waar voor ingelogd moet zijn, of de session bestaat, en als dat het geval is, dan is de gebruiker ingelogd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk meestal met Dreamweaver, waarbij ik deels grafisch en deels in code werk. Ik heb ook al eens wat HTML op het Kladblok ingetypt en direct op het internet gezet om te zien hoe dat werkt en wat mee te oefenen. Waar of hoe kan ik dat volgens jou dan het beste leren Ivar91?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dreamweaver is ook niet echt sites maken. Je maakt wel een site, en er komt wel HTML uit rollen, maar vaak kan het veel kleiner/gebruikersvriendelijker etc. Om HTML te leren zou je kunnen beginnen met w3schools. (http://www.w3schools.com/html/default.asp)
Daar leer je vooral de basis en daar kan je al een heel eind mee komen. CSS is voor de opmaak van je document (waar welke afbeeldingen/kleuren/containers moeten komen, hoe groot ze zijn, hoe ze zich gedragen etc.)
CSS lijkt al enigszins op programmeren, maar dan wel op zijn simpelst. Ook dit kun je leren op w3schools. (http://www.w3schools.com/css/default.asp) Daarna zou je kunnen beginnen met PHP. Hiervan is ook een cursus op w3schools, maar ik weet niet of die echt handig is voor beginners. Zelf wist ik al een stuk of 2/3 programmeer talen voordat ik aan php begon, waardoor het een stuk makkelijker is, omdat je het idee al snapt. Alleen de manier van noteren is dan anders, en veel functies heten anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik dit intyp:
echo "Hoi";
?>
en opsla als .php komt er bij google chrome gewoon bovenstaande te staan in plaats van Hoi, en als ik het open met ie staat er niks?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PHP werkt niet zoals HTML en CSS.
HTML en CSS worden uitgevoerd op de browser zelf. PHP wordt uitgevoerd op de server, en die verstuurt het dan als HTML. Als jij op een server deze code op zou slaan, dan zou de server de code uitvoeren en het volgende naar je browser sturen:
Hoi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan x2. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wacht even, als ik een rekenmachientje zou maken zoals bij de vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/php.35140 , hoeveel pagina's zou ik dan moeten maken, hoe zouden ze dan moeten heten en wat moet er dan opstaan? dit snap ik even niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google eens op 'contentmanagementsysteem'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bekijk eens deze site: http://www.phphulp.nl/php/tutorial/beveiliging/loginscripts-revisited/415/alweer-een-login-script/920/

Antwoorden (2)

Ik kan je hier geen antwoord daarop geven, daarvoor ben ik meer dan 2500 karakters nodig, dan die ons gegevens wordt op deze site haha ! Maar ik heb wel een aantal super goed websites voor je die je kan gebruiken.

Succes ! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Zo weet ik tenminste waar ik kan beginnen. :-)
http://www.phphulp.nl/php/script/beveiliging/goed-beveiligd-inlogsysteem-met-classen/805/ is een goed script.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!