Hoe bespaar ik webspace met m'n weblog?

Ik ben eind januari een weblog begonnen met heb m'n webspace van 750mb al NU verbruikt... Ik vind dit wel erg snel gaan...

Iemand tips? Ik wil natuurlijk wel goeie kwaliteit foto's blijven gebruiken en ik plaats iedere dag ongeveer 3 blogposts...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Je kan je foto's op een andere server dan je weblog hosten, zoals in de link in de bron. Je hebt dan gewoon kwalitatief goede foto's en je gebruikt helemaal geen webspace, slechts van die post zelf maar dat is te verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet je foto's op een andere online webruimte, zoals picasso of flickr, of gewoon een kleine hosting kopen bij one.com heb je al 5 gig voor nog geen 30 euro per jaar, inclusief een domeinnaam, zet je foto's daar en voer ze in je blog in via hun link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit een account af bij Amazon en neem daar een S3 storage account. de kosten hiervan zijn relatief laag en je betaald alleen voor wat je gebruikt. Er is zelfs een gratis versie tot 1Gb!

Als je met een zelf gehost Wordpress weblog werkt kun je met W3 Total Cache je S3 account koppelen aan te weblog zodat alle afbeeldingen en bestanden die je upload automatisch bij Amazon opslaan. Let wel op met 18+ materiaal ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Optimaliseer je foto's voordat je ze upload via www.smush.it van Yahoo. Dit kan ook 20 - 30% schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoedelijk is de resolutie van de foto's die je upload veel te hoog.
Je vertelt niet waarom je de foto's toont.
Maar als het alleen om het presenteren gaat, kun je op een webpagina een foto mooi tonen met 500 kb per foto
Maar dan moet je hem wel zelf vooraf of automatisch verkleinen

Als je een foto uit je fototoestel zo direct met zijn 5 MB plus omvang upload gebruik je webspace die je nooit echt nodig hebt voor het presenteren.