Ik krijg de laatste tijd in Outlook van mijn eigen e-adres !!!! (bij KPN) zg aanbiedingen om met een paar uurtjes veel geld te verdienen. Hoe kan dit?

Hierbij een printscreen met de inhoud van zo'n mail:

Gegroet!

Wij zijn op zoek naar medewerkers voor extra werk.
Het werk zal 1-2 uur per week in beslag nemen en vergt geen geld investering.

Het werk bestaat uit verwerking van inkomende bestellingen in uw stad.
Het is een eenvoudig werk dat u in 10 minuten kan leren en regelmatig voor ons bedrijf zal uitvoeren.
Voor elke verwerkte bestelling ontvangt u 200 tot 500 euro. Het wordt onmiddellijk betaald!
Indien gewenst kunt u het aantal verwerkte orders geleidelijk verhogen.

Helaas kunnen wij het werk niet voor alle gegadigden garanderen, daarom stellen wij u voor om uw aanvrage nu gelijk aan ons te sturen.
Dit verhoogt uw kansen in ons team aangenomen te worden.

U vermeldt in uw aanvraag de volgende gegevens:

Uw volledige naam:
Uw e-mail adres:
Woonplaats:
De aanvraag moet worden verstuurd naar ons e-mail adres: [geanonimiseerd door de moderatie]

Antwoord wordt binnen twee werkdagen gegeven.
Met hoogachting,
[geanonimiseerd door de moderatie]

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wachtwoord veranderen kijken of dat helpt...
Www.kpn.com/wachtwoordhelper
Volgens mij

Antwoorden (3)

Blijkbaar heb jij een keer je e-mailadres op een internetsite ingevuld en is dat door een spamrobot opgepikt. Je kunt de afzender blokkeren.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Amadea, maar dat is het rare. Die mail krijg ik van mijn eigen e-adres op mijn eigen e-adres. Dit is dus twee keer het zelfde e-mail adres. Als ik zou blokkeren, blokkeer ik mij zelf als afzender :(
Amadea
12 jaar geleden
In jouw originele vraag stond wel een ander e-mailadres. Als je daarvan het domein blokkeert, en misschien ook voor de zekerheid jouw eigen mailwachtwoord wijzigt dan moet deze spam toch wel stoppen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn programma's die dat faken. Zo kun je mail krijgen uit Japan, en als je goed kijkt, komt ie stiekem uit India, is via Turkije verzonden, enzovoorts.
Ze hebben je mailadres gewoon ergens "gevonden"of opgekocht. dat heet spam. En dan hopen dat mensen er in trappen, mensen die niet denken"wat te mooi lijkt om waar te zijn, is ook te mooi om waar te zijn"
Wie betaalt iemand per bestelling 200-500 euro als hij dat werk zelf ook in 10 minuten kan doen, eerste verdiend zou ik zeggen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat niet dat je het werk in 10 minuten kan doen, maar dat je het in 10 minuten kunt leren!
anneliez
12 jaar geleden
oke je hebt gelijk
Dat is spam van (uiteindelijk) een paar beruchte Chinese bedrijven.
Als je dat goed uitzoekt, dan kom je op sites terecht waar mensen vertellen dat ze erin getrapt zijn en voor het bedrijf even een cheque moesten regelen, waarna hun geld weg was.
Dus trap er niet in.
Je kunt zulke mails melden bij bijvoorbeeld Spamcop (mail gewoon niet lezen, rechtsklikken, eigenschappen, details, bron, rechtsklikken op de tekst, alles selecteren, kopiëren en plakken maar). Je kunt ze ook gewoon wegmikken.
Maar inmiddels is jouw adres wel bekend bij spammers, het _kan_ zijn dat je meer spam gaat krijgen omdat adressen vaak doorverkocht worden.
Zorg dat je oplet als je je mail leest: open alleen mail van bekenden, en laat mail met attachments sowieso naar een aparte map filteren, zodat je daar nog eens extra oplet voor de mail eventueel opent (als ie van onbekenden komt, een vaag onderwerp heeft of zo'n 'U heeft gewonnen! Nu, gratis! Verifieer u account nu veiligheid!' et cetera onderwerp, dan open je 'm natuurlijk helemaal niet).