Waar kan ik "Internetbrowser selecteren" weer vinden?

Ik kreeg lang geleden een melding dat ik verschillende internetbrowsers kon selecteren, dat vond ik wel handig, alleen nu wil er weer mee aan de slag, maar nu kan ik hem nergens meer vinden, niet in documenten of bureaublad?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik werk op windows 7

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.2K

Antwoorden (4)

controle paneel -> programma's -> Standaard programma's -> Standaard programma's instellen

Ook te bereiken (win 7) via start menu en dan rechts: default programmes (Standaard programmas) kiezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan vermoed ik dat jouw standaard browser niet Internet Explorer is.
Dat scherm krijg je alleen als Internet Exploder als standaard browser is geselecteerd.
Dit scherm is het gevolg van een compromis tussen de EU en MS. De EU beschuldigde MS ervan haar gigantische marktaandeel op de desktopmarkt te misbruiken voor het promoten van IE en zo de concurrentie geen eerlijke kans te gunnen. Als compromis laat windows dus dit keuzescherm zien aan IE gebruikers. Mensen die een andere browser als standaard hebben weten duidelijk al dat er meer is dan IE en hebben het keuzescherm dus ook niet nodig.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik lees trouwens net op de site van Windows
( http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/what-is-the-browser-choice-update )
dat het scherm maximaal drie keer getoond zal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik niet zeker, ik ben nog even aan het zoeken.
Je hebt de snelkoppeling niet toevallig nog in je prullenbak zitten waardoor je hem terug kunt zetten? Waarom heb je het eigenlijk nodig? Als je een andere browser kiest, dan kun je via de menu-opties er ook voor zorgen dat die andere standaard wordt.
mogelijks hier:
http://www.browserchoice.eu/BrowserChoice/browserchoice_nl.htm
fremar
13 jaar geleden
BrowserChoice.exe

Bij mij staat die op schijf als:
C:\Windows\System32\BrowserChoice.exe