Hoe een weblog maken en populair maken?

Ik wil graag een weblog maken en deze ook graag populair maken, maar hoe doe ik dat?
Ik ontvang graag tips/reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

wordpress.com is ook een gemakkelijke website
Je maakt daar een persoonlijk blog, en je kunt beginnen.
Maar je ziet er ook vele voorbeelden.
Kijk maar eens of en hoe die populair zijn.

Daarnaast kun je je aanmelden bij de onafhankelijke bloggers associatie., zie de link.
Dat is en soort podium waar jouw nieuwe blogbijdrage getoond wordt, en de andere deelnemers krijgen een mailtje.
En er zijn meer van dat soort verzamelde blogs

Maar populair worden is meer dan iets instellen, of ergens aan meedoen.
Je zult zelf aantrekkelijke verhalen moeten schrijven.
En ook zelf reageren bij anderen, dan laat je daar een link naar jouw blog achter.
Dat is dan een uitnodiging om daarvandaan door te klikken naar jouw blog.

En je kunt reclame kopen bij Google
En jouw blog als link op andere website proberen te krijgen.
In de achterkant van Wordpress kun je zien waarvandaan mensen op je blog komen.
Als daar veel voorkomende bronnen bij zitten, weet je dat je daar vaker moet reageren.
Je kunt ook reageren bij sites als joop.nl fok en geenstijl.

Natuurlijk kun je je blog ook promoten met een twitter account en facebook, linkedin, google+

Als je blogs schrijft die ook als nieuws door kunnen gaan, kun je proberen of google ze in hun nieuws berichten wil opnemen.

Maar het begint met goede verhalen, die mensen interessant vinden.

Ik heb mijn eigen blog er ook maar bij gezet, gaat vooral over windenergie.
(Dit is een voorbeeld van zelf promotie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.

Andere antwoorden (1)

je kunt een weblog maken op tumblr: www.tumblr.com
Via blogspot: www.blogspot.com
voor een .nl weblog kun je er een aanmaken op: www.weblog.nl
Om je weblog populair te maken zou ik zeggen promoot het! Maak een filmpje voor op YouTube waarin je je weblog aanprijst (wel in het Engles!)
En later kun je evt. een twitteraccount openen, maar dat ligt eraan wat voor een weblog je wil maken