hoe kan het dat ik een ander antwoord krijg als ik een andere browser gebruik?

als ik 'costa maresme" opzoek via internet explorer krijg ik andere links dan bij firefox, terwijl ik in beide gevallen zoekmachine google gebruik. Hoe kan dat nu?

12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft dit niet te maken met dat je firefox langer gebruikt en firefox dus meer van jou surf gedrag weet en zelf al site toont die jou wel aan spreken.
Hoe meer je costa maresme gaat gebruiken hoe meer costa maresme zich op jou aan past? Het is maar een vermoeden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Zoekresultaten worden beinvloed door de browsegeschiedenis. Op die manier probeert Google relevante informatie te tonen. Als je in beide browsers de cache (geschiedenis) helemaal wist dan zou het resultaat nagenoeg hetzelfde moeten zijn. Zie ook de link onder mijn antwoord.
liveisgreat
12 jaar geleden
beiden tegelijk gedownload... dus evenveel zoekgeschiedenis I guess. het moet aan iets anders liggen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Identieke browsegeschiedenis is bijna niet mogelijk. Probeer maar eens de persoonlijke zoekopdrachten uit te schakelen in beide browsers! Zie ook de links en video in mijn antwoord. Veel mensen denken dat Google een heel objectieve database is met alle zoekresultaten. Dan zou iedereen in de hele wereld bij dezelfde zoekterm dezelfde lijst resultaten krijgen. Dat was misschien vroeger zo, maar al lang niet meer. Google probeert dit steeds meer te verfijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens zijn de verschillen maar klein. Ik ken de hele costa maresme niet en als ik de zoekopdracht in beide browsers uitvoer zijn in ieder geval de eerste pagina's bij mij identiek.

Het beste antwoord

Dat komt omdat Google helemaal niet objectief is als lijkt. Afhankelijk van de locatie, browser e.d. krijg je andere resultaten, vooral de resultaten die gestuurd worden door advertenties (aan de bovenkant en rijkant) kunnen heel anders zijn.

De advertentiegestuurde resultaten staan niet door de zoekresultaten, maar Google probeert wel rekening te houden met de locatie. Het kan zijn dat in de ene browser je huidige locatie wel en in de andere niets wordt gevonden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarnaast worden zoektermen vaak ook gebaseerd op zoekgeschiedenis. Deze zoekpersonalisatie is voor verschillende browsers anders omdat je niet met elke browser precies dezelfde sites bezoekt. Deze vorm van zoekpersonalisatie is ook uit te zetten.

Toegevoegd na 6 minuten:
NB. De zoekresultaten op basis van locatie zijn groter als gebruikers in verschillende landen dezelfde term zoeken. In de meeste gevallen zijn het maar hele kleine verschillen. Wat Google probeert is relevante informatie te tonen.

Deze gepersonaliseerde zoekopdrachten zijn uit te schakelen, zie de link in de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
zeer goed antwoord,bedankt!