Ik heb wel internetverbinding maar kan niet internetten, hoe kan ik dit verhelpen?

Als ik mijn computer aan doe en ik maak verbinding kan ik gewoon internetten maar na een tijdje valt het internet weg. Als ik dan kijk bij de verbindingen geeft hij aan dat er nog gewoon internetverbinding is. Google Chrome geeft fout 138 aan en ik kan me ook niet meer aanmelden op MSN. Wat is hier de oorzaak van en hoe kan ik het verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Wellicht is de verbinding gewoon te zwak, zijn er bijvoorbeeld heel veel gebruikers bezig met internetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want dan staat er toch echt dat je geen verbinding hebt.
Hoogst waarschijnlijk is het jouw beveiliging die het blocked, dus check jouw firewall/scanner en geef jouw browser de rechten om contact te maken met het ineternet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaag, 138 betekend dat een beveiliging het programma blocked.
Heb je 1 beveiliging of 2? Heb je ook gekeken bij de windows firewall?
Misschien een router die het niet door laat?
Probeer ook eens een ping te doen naar die websites, en dan een pathping. Start - uitvoeren (run) - cmd - ping (plaats hier de url van de site)
Start - uitvoeren - cmd - pathping (zelfde als boven)
Doe deze stappen als je internetverbinding hebt en kunt gebruiken en ook als je internet weg valt. Check ook eens je logboeken op de pc, daar zou je misschien ook nog wat uit kunnen halen.
En heb je hetzelfde met andere browsers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk bij de pathping gewoon waar een ander percentage staat dan 0%.
Bovenste lijn is bij jouw en zo werkt deze het aantal hops af tot de target, verliest deze onderweg packages dan wordt het aangegeven in %.
Waarschijnlijk zal hij bij jouw bij de 2e hop verlies aangeven.
Heb je een router met een andere pc er op aangesloten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op 2 plaatsen 100%?
Dat zal dan waarschijnlijk op nummer 1 en 2 zijn? welke betekend dat het probleem binnen het huis bevind als het op 1 of 2 staat.
Je zou eens moeten proberen om de overige pc's uit te schakelen en zien of je dan nog steeds dit probleem hebt.
Heb je dit probleem niet meer, dan kan het dus heel goed zijn dat de snelheid te laag is die naar jouw pc door komt.
Heb je al eens een hard reset geprobeerd van de router en het modem? Doe ook eens een speedtest
www.speedtest.net
En vergelijk dat ook eens met welk abo er is voor jullie aansluiting.