Ja er zijn er echt heel erg veel één daarvan is dropbox je kan bij dropbox 5.5 gb op internet opslaan en openen waar je maar wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Gratis is het "maar" 2 Gb. Voor $9.99/maand krijg je 50 Gb online opslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, je moet ff wat mensen uitnodigen en meer van die onzin doen en je kan tot 5.5 Gb gratis krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die anderen moeten de uitnodiging wel accepteren....
de dropquest bestaat niet meer (toch?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jha ik dacht van wel, maar ja ik heb nu 3.5 Gb online opslag ofzo. je kan er geen foto album mee beginnen maar het is zeker wel makkelijk als je wat schoolbestanden overal wil hebben. aangezien het ook via het internet is te bereiken zonder dat je wat hoeft te installeren
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik het ook voor op school. Het is handig als je bestanden (met meerdere mensen) wil delen.
Bestanden worden opgeslagen op meestal harde schijven. In een netwerk op servers. Als die server aan het internet verbonden is kan iemand er bestanden op plaatsen.

Er zijn verschillende leveranciers / partijen die opslagruimte aanbieden.

Om eenvoudig bestanden op zo'n server te plaatsen en de beveiliging goed te regelen is software geschreven. Drop box is zo'n stuk software waarbij je niet alleen opslagruimte hebt, maar ook lokaal een kopie en met anderen bestanden kunt delen.

Maar je kunt ook denken aan andere diensten waarbij je online webruimte hebt. Bijvoorbeeld via Google docs, Via Microsoft online (o.a. kan je ruimte krijgen als je een Live ID account hebt).

Er zijn ook partijen die zich specialiseren in het online aanbieden van backupruimte zoals Backuponline van KPN en veel andere partijen.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de bronlink Pepermunt.net staat een overzichtje van enkele mogelijkheden.

Toegevoegd na 6 minuten:
mogelijkheden zijn dus o.a:
Box.Net
MS Skydrive
DropBox
Drops
Syncplicty
ZumaDrive
Google Docs
Apple ICould
KPN Backup Online (voor backup)
KPN Harde Schijf online
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik kan er weinig aan toevoegen behalve dat er nog (veel) meer aanbieders zijn van vergelijkbare opslag diensten. Soms gratis, soms tegen betaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, er zijn veel oplossingen.
Bv Microsoft skydrive