Hoe kan ik een ftp-bestand binnenkrijgen als ftp niet wordt toegestaan?

Bijv: ftp://ftp.us.dell.com/printer/DELL_1230C-COLOR-LASER-PRINT_A01_R242853.exe geeft:
"The ISA Server denied the specified Uniform Resource Locator (URL). (12202)"
Is er misschien een speciale website die een ftp-bestand tijdelijk via een http-link omzet/aan kan bieden?
Of een ander truukje...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm, heb je het al via logmein geprobeerd? altijd leuk om te weten of dit soort inventieve oplossingen werken binnen een bedrijf ;o)

Het beste antwoord

Hmm, 72MB is net effe te groot om te mailen.
Als je enkel dit ftp://ftp.us.dell.com/printer of dit http://ftp.us.dell.com/printer/ in je browser zet, zou het kunnen dat je listing wel krijgt en het bestand gewoon met rechtsklick kan downloaden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan zet je me even in je yahoo messenger, en dan stuur ik het door. Bij mij werkt het gewoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
ok, een message met je email adres werkt ook: http://www.yousendit.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht is "yousendit.com" geschikt voor dit doel.
Kan in ieder geval grote bestanden aan en de ontvanger kan via een link de data oppakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ftp is een protocol en de bestanden die je via ftp overhaalt kunnen alles zijn net als via Http-protocol... of als FXP-protocol, want dat is er ook nog...

Nee het is een protocol, dat ftp... en de server moet ook weten hoe je die aanspreekt, dus met de ftp-taal... En om dat aan te geven heet zo´n server dus ftp://enz enz...

Je kunt in je browser gewoon die link intypen en je kunt er mee aan de slag hoor... Alle browsers kunnen ftp fXp en http protocollen aan...

Dus ga er maar heen, het werkt...

Toegevoegd na 3 minuten:
Die fout die je kreeg ligt heel ergens anders aan hoor... Komt niet van het ftp-protocol...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De server blokkeert in elk geval iets... Ik weet niet hoe ik er omheen kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, klopt, de foutmelding komt door de ISA server. Die beveiligt het internet verkeer binnen het bedrijf waar mmm werkt en blokkeert FTP verkeer. Daarom vraagt mmm zich af of je het op een andere manier kan oplossen.
Op je werk wordt het FTP verkeer geblokkeerd door de ISA server (internet security access) van Microsoft. Hierop is precies in te stellen en te loggen wie wat mag en doet binnen jullie bedrijf.

Als het om een zakelijke toepassing gaat moet je bij de IT afdeling zijn. Overigens hebben die ook vaak wel nog servers die buiten de ISA server om gaan, dus als je iemand kent op de helpdesk wil dat wel eens helpen.

De enige andere mogelijkheid is om het bijvoorbeeld thuis te downloaden en op een USB stick meenemen.

Je zou natuurlijk kunnen proberen of je via Log me in op je werk toegang kan krijgen met je thuis PC. Die kan de bestanden dan downloaden en je kunt ze zo op je werk PC binnen halen. Alleen weten de meeste systeembeheerders dit en zetten ze dit ook dicht.

Toegevoegd na 48 seconden:
(het is trouwens Internet Security and Acceleration Server)

Toegevoegd na 3 uur:
Kennelijk heeft Domtic een andere oplossing gevonden via http:// Ben benieuwd of het werkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met logmein zou je dus ook vanuit thuis op je werk PC kunnen... of dat de IT leuk vindt... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Domtic: NIet echt. RDP (remote desktop) wordt meestal daarom sowieso geblokkeerd, maar ik weet niet of logmein geblokkeerd is. Indien nietm dan kan je inderdaad thuis je PC overnemen en daaar de FTP sessie starten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niet gekeken via welke poort logmein werkt, maar als het direct door de router komt, nemen ze niet de normale RDP-poort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik denk dat het zelfs over http(s) gaat. Maar het is heel goed mogelijk dat er toch een plug in/activeX nodig is die geblokkeerd wordt. Het is zeker uit te proberen.