Hoe begin ik een website waarop ik kan bloggen?

Ik wil een blog beginnen, maar niet zo'n blog via een blogmaker-website. Gewoon een eigen domeinnaam, een eigen website, waarop ik zelf een blog schrijf.

Hoe kom ik aan bezoekers? En hoe kom ik aan een webdesign waarbij ik nieuwe posts kan plaatsen en waarop mensen kunnen reageren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je moet eerst een domeinnaam registreren:
http://acties.hostnet.nl/24/registreer_voordelig_uw_domeinnaam_3.php?gclid=COyY6uLdhq4CFccl3god5FM34Q
bijvoorbeeld hier.
(dit kost wel geld!)

Verder kan je aan bezoekers komen door je blog te promoten op sociale netwerken (zoals: Facebook, hyves, twitter)
Een ander optie is dat je reageert op blogs van andere mensen. Zo kunnen zij dan weer op jouw blog reageren.

http://www.openwebdesign.org/
Hier kan je aan webdesignes komen.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een blog wilt is wordpress een erg krachtig systeem. Worpress is gratis, maar je moet je wel goed inlezen want erg gemakkelijk is het allemaal niet.
Ik heb een linkje bijgevoegd waar je de bestanden kan downloaden, alleen om die bestanden te kunnen gebruiken heb je een webserver met database en domein naam nodig. Dit gaat je wel jaarlijks of maandelijks geld kosten (maar gelukkig niet veel).
Voor de rest zijn er op het internet genoeg tutorials te vinden over het installeren van wordpress op je webserver. Je zult even moeten puzzelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blog beginnen is gratis maar er komt nog heel veel bij kijken. Want hoe krijg je nou bezoekers? Is je site wel zoekmachine vriendelijk? Ik gebruik altijd een bekende startpagina om informatie te zoeken over het maken van een website of blog.