Overgestapt van KPN naar Ziggo, wat nu?

Heb 5 jaar lang internetplusbellen van kpn gehad (ADSL) maar omdat het steed uitviel en download / upload snelheid belachelijk laag was (down 1 mbps up 0,1 mbps volgens speedtest.net) toch maar overgestapt naar ziggo internet z2. Had het aangevraagd op ziggo.nl samen met telefonie 1 (gewoon los) .
Na een week een brief ontvangen met overstapservice enz. En een nieuwe router en een kastje dat in de muur moest worden gebouwd. Kastje ingebouwd, router ingeplugd enz maar GEEN internet en GEEN telefonie? wel analoge tv gelukkig. Neem aan dat ik het internet nog moet "activeren" maar hoe? Heb dus klantenservice gebeld en een code en wachtwoord gekregen maar waar moet ik die invullen? En hoe zit het met het emailadres? Heb geen verdere brieven van ziggo gekregen erover.... Heb wel aangegeven dat het KPN abonement op 9 februarie moet aflopen.. Gaat dan pas mijn ziggo abbonementen in??
Bvd, heb nu weer de experiabox van kpn ingeplugd en zit dus nog steeds op die trage ADSL :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Zou kunnen dat de oplevering pas de 9e plaatsvind. Maar ik kan me ook de situatie bij een maat herinneren die gewoon dom bezig is geweest en uiteindelijk 2 abbo's tegelijk had lopen waarbij ik me ook zo'n inlogscherm kan herinneren dus dat als je op internet probeerden te gaan je automatisch zo'n eerste inlogscherm kreeg waar je dus die code in kunt vullen.

Hier is wellicht wat meer info te vinden over hoe het proces precies zou moeten werken.
https://static.ziggo.nl/images/handleiding-internet_tcm14-1919.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ziggo werkt via de tv kabel en kpn via adsl dus in principe kun je nu al verbinding hebben.
Maar staat niet in de brief wanneer het abbo begint ?
vaak maakt het niet uit als je de modem aansluit dan en activeert is je abbo vanaf dat moment actief
branden de juiste lampjes op je router ?

ik weet niet hoe ziggo werkt maar normaal zou je gewoon de internet browser opstarten en kom je waarschijnlijk op
en pagina waar je zou kunnen activeren dan hoeft niet perse zo te zijn maar meestal wel

daarna wordt meestal gevraagd je pc en router weer opnieuw op te starten
en daarna kun je gewoon internetten
maar let op de lichtjes van je router
branden alle lampjes goed ?
ik kan niet zeggen of je alles goed hebt aangesloten maar het klinkt wel goed
splitter naar modem en tv box
maar kijk dat goed na
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
dat geldt waarschijnlijk alleen voor je telefoon nummer
want dat moet overgezet worden, in principe zou je wel internet kunnen hebben van ziggo. Maar kan me voorstellen dat ze er mee wachten totdat het telefoonnummer is vrij gegeven.
tot aan die dag heb je waarschijnlik ook nog internet van kpn. Als je telefoon lampje knipper zoekt hij contact en vind die niet handig is wel dat het nu niet uitmaakt
maar je hoeft in feite alleen de lampjes in de gaten houden
op beide modems.
zodra de lampjes op het adsl modem anders gaan knipperen
dan zou je zien dat het modem van ziggo wel goed brand
dan de kabel op je pc omzetten.
en de handleiding erbij
je heb waarschijnlijk nu nog telefoon op het kpn modem dus zodra die er mee ophoudt dan zou het in principe over geschakeld kunnen worden.
dat is dan vaak enkel een kwestie van even je ziggo modem rebooten. maar je kan ziggo wel bellen dat ze het internet vast aan zetten ? ik kan me voorstellen dat je 1 feb al internet hebt
En dat je dan wel wacht tot 9 feb of 10 feb om de telefoon toe te voegen. misschien krijg je tijdelijk een ander nummer zodat je wel kan bellen ? Je email zal vast al aangemaakt zijn en dan is het een kwestie van inloggen met je gebruikersnaam en ww
op de site van ziggo (webmail) of eerst op mijn ziggo en daar een adres aanmaken.
en als je outlook of windows live mail gebruikt een kwestie
van de pop en smtp instellingen instellen
maar de wizard nieuw account toevoegen helpt je er wel door heen.
overigens gebruik ik personlijk liever een gmail en of hotmail adress als hoofd email
dan een adres van ziggo.
Ik weet niet wanneer ziggo gaat leveren maar bij je pakket heb je een aantal handleidingen ontvangen.
deze moet je volgen, als je alles hebt aangesloten staat in Module 2, stap 5 hoe je het internet moet activeren.

1) Start de PC
2) Schakel virusscanners, firewalls en pop-up killers tijdelijk uit
3) Start de webbrowser en typ in de adresbalk "Activatie"
4) Pak de brief met de activatiecode
5) Volg de instructies op het scherm
6) Schakel virusscanners, firewalls en pop-up killers weer is
7) Trek gedurende het stopcontact.
8) Het Wi-Fi modem maakt nu contact met het netwerk van Ziggo.

werkt het modem na 30 minuten nog niet? Reset het modem door de stroom 10 seconden van het modem at te halen en daarna de stappen uit te voeren.

Tijdens de activatie kun je een email aanmaken, via Mijn Ziggo kun je de email beheren, dus extra adressen aanmaken etc.

Wekt het modem en je gebruikt Wi-Fi, onder op het modem staat de WPA2-PSA key die je nodig hebt.

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
7) Trek gedurende 30 seconden de stekker van het modem uit het stopcontact. Plaats het daarna terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je niet draadloos werken dan moet je eerst de Pc en modem verbinden met de "internetkabel"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is zou je/moet je een bevestigingsbrief van Ziggo moeten krijgen.
Hierin staat de gegevens van je abonnement, wat, wanneer en ook de Activatiecode en wachtwoord modem. Maar ik begrijp dat je via de helpdesk de code en wachtwoord hebt gekregen. Deze kun je dan gebruiken.
In de bevestigingsbrief van je bestelling staat de verwachte oplever datum.
Hou je ook je oude telefoon nummer? Dan kan deze pas overgezet worden als je "oude" contract is verlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu? Nu kun je thepiratebay.com niet meer op!