Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik bij google.de niet enkel Duitse resultaten?

Als ik op google.de een zoekopdracht geef, krijg ik nog steeds veel Nederlandse resultaten, ook als mijn zoekopdracht een Duitstalig woord is. Bij google.de kan ik ook niet op 'Pagina's uit Nederland' ed. drukken. Waarom krijg ik niet enkel Duitstalige resultaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
34.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat Google ziet dat je vanuit Nederland inlogt. Op Google.de kan je (zie link) bij geavanceerd zoeken wel instellen dat je alleen maar resultaten wilt hebben in het Duits.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

waarschijnlijk omdat je trefwoorden ook op niet Duitse sites te vinden zijn. Google doorzoekt gewoon sites en geeft jou die resultaten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google bouwt resultaten op basis van je ipadres\locatie. De site via welke je zoekt is daarbij ondergeschikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook op de Nederlandse en de Engelse google krijg ik gewoon resultaten uit de hele wereld, tot in het chinees en hakkietakkie aan toe. Trefwoorden vind je nu eenmaal op allerlei soorten sites.

Als ik specifiek een Duitse (of Nederlandse) link zoek, probeer ik er altijd wat Duitse (resp, Nederlandse) tref- of zeker voorkomende (werk)woorden bij te zetten ; dan vind ik eigenlijk altijd wel relevante links over het onderwerp dat ik zoek. Hoe meer woorden in je 'zoektaal', hoe groter de kans op goeie hits.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op google.de staat aan de linkerzijde:
Das Web
Seiten auf Deutsch
Seiten aus Deutschland
Übersetzte Seiten

Klik op de 1e om alle in het duits geschreven sites te laten zien
de 2e om enkel duitse websites (dus uit duitsland afkomstig) te zien en
de 3e om alles te laten zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe is het exact dezelfde zoekmachine.
De site google.de wordt alleen gehost vanaf een andere locatie (de zoekvraag wordt in principe naar een andere server toegestuurd).
Als de hele wereld via dezelfde locatie zou zoeken,
zou dat de snelheid niet ten goede komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij komt het omdat je pc alles vertaalt.
je kan wel de pagina die je zoekt van nederlands naar duits vertalen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat je mischien weten dat je vanuit Nederland iets schrijft denken ze je wilt Nederlandse resultaten dan doen ze dat je moet mischien talen veranderen ofzo werkt mischien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding