waarom staan er de verkeerde "aantal keer bekeken" op youtube?

op youtube staat dat ik als ik het filmpje opzoek dat er 13 kijkers zijn geweest en als ik erop klik staat er ineens 32 kijkers?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je dan met Een iphone ofzo of PC ?? Wand ik heb dat ook dus jij bent niet de enigste

Het beste antwoord

Youtube heeft het druk. Iedere honderdste seconde wordt er wel een filmpje bekeken. Met mijn filmpjes heb ik dit ook vaak. Het duurt eventjes voordat ze alles hebben opgeteld. Want youtube gaat ook nog eens berekenen hoe oud degene was die het keek en in welk land hij of zij het filmpje kijkt, of het een hij of een zij is uit welk land hij/zij komt.... en zo blijft het doorgaan. Dit doen ze voor statistieken, zo kan de gebruiker precies zien wie zijn filmpjes bekijkt.

Dus heel veel dingen om op te noemen. Bijvoorbeeld Justin Bieber baby, (even een voorbeeld, meest bekeken filmpje op youtube.) dat liedje wordt iedere seconde bekeken over de hele wereld. En dan willen ze ook nog de precieze plek weten waar hij wordt bekeken, dan moeten ze iedere seconde dat getal 1 omhoog doen op allerlei verschillende plaatsen, en er zijn nog veeeeel meer filmpjes die op dat moment bekeken worden ! Dus voordat je erop klikt, tijdens het afspelen ,of als je op het kanaal kijkt moet alles 1 omhoog ! En echt, op youtube wordt iedere seconde gebruikt.

Dat is de verklaring denk ik, want de volgende dag staat er meestal wel het juiste aantal.

______________________________________________
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Iedereen ziet dit. Het geeft aan hoe groot de belangstelling is voor een bepaald filmpje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het verschil zit in kijkers en unieke kijkers. Sommigen hebben je filmpje meerdere keren bekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Youtube moet dit doen om te checken of er geen bots bezig zijn die het aantal views wilt verhogen. Dit geldt ook voor mensen die alleen maar op f5 daar drukken.

Wat jij ziet is dus het aantal views wat voor de laatste keer is gechecked. In de tussentijd, als er mensen naar je video kijken, loopt je teller gewoon door, die worden dan dus later erbij opgeteld. In principe, het aantal views wat jij ziet loopt een beetje achter. Dit geldt trouwens alleen als er heel veel views tegelijk (in 2 uur bv) kijken, dit gebeurt meestal al bij 10 views.