Hoe blokkeer je een website op Windows Vista?

Ik wil graag een paar websites blokkeren. Ik heb het al geprobeerd met Internetopties en dan beveiliging, maar als ik daar de websites invoer werken ze nog steeds, ook als ik de computer opnieuw aanzet.

Nu heb ik ook geprobeerd het via HOSTS te doen maar elke keer als ik klaar ben en wil opslaan komt er te staan: Kan het bestand C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts niet maken. Controleer of het juiste pad en juiste bestandsnaam zijn ingevoerd.

Wat doe ik verkeerd, of heeft iemand een andere oplossing?

Weet jij het antwoord?

/2500

In Internet Explorer 7 Tools Internet Options Content Onder content advisor op enable drukken, krijg je nieuw venster bij ratings schuifbalkje helemaal naar rechts schuiven (no restrictions) naar approved sites gaan daar url van website invullen, bv www.goeievraag.nl dan op never drukken (dus die site mag niet bezocht worden) dan naar general gaan, onder user options eerst aanvinken (users can view websites with no ratnig) anders kan je geen enkele website zien op OK drukken Dan vraagt hij om een supervisor wachtwoord, dit heb je nodig om settings te kunnen wijzigen nadien, of om een geblokkeerde website toch weer te geven, dus wachtwoord invullen en niet vergeten. En dan zou het in orde moeten zijn. Let wel, als je dan bijvoorbeeld firefox installeert kan je daar de website wel gewoon opvragen. Dit blokkeren werkt enkel in Internet Explorer 7 dan.

Via het hosts-bestand is een prima methode. Maar: dat bestand kun je alleen opnieuw opslaan wanneer je als administrator (beheerder) bent ingelogd, EN wanneer je geen virusscanner hebt die het veranderen van dit bestand blokkeert. Mijn advies is daarom: --  Log in bij Windows als beheerder (administrator). --  Voeg dan een regel toe aan het hosts-bestand. Lukt het veranderen van het hosts-bestand niet, dan zit er een virusscanner in de weg, en moet je die eventjes uitzetten (en daarna natuurlijk weer aanzetten). Toegevoegd na 1 minuut:   De reden dat ik voor het hosts-bestand zou kiezen, is dat dit browser-onafhankelijk is, en dat het in alle gevallen bestand is tegen een mogelijke update van je browser. Uit de toelichting onder je vraag begrijp ik dat je weet hoe je het hosts-bestand moet veranderen. Daarom heb ik dat hier niet uitgelegd. Mocht je toch hulp willen hebben, geef dan een seintje via een reactie onder dit antwoord.

Ga bij Internet Explorer even naar Extra > Internetopties en klik op het tabblad Inhoud. Als je onder Internetrestricties op Inschakelen klikt (zie afbeelding), kun je daar de website(s) invullen die je wilt blokkeren. Na het invullen van de websites klik je op "Nooit", Toepassen en OK.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100