Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel MB is normaal als je download?

Ik had op mijn oude computer tijdens een download(bitt torrent client) ogeveer 500 kb. Dat was al veel. Nu op mijn nieuwe pc heb ik zon 5 MB. Nou hoorde ik van iemand anders dat 55 MB geen uitzondering is. Wat is dus normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.3K
Powergen
12 jaar geleden
55MB wow.. geef mij ook zo'n provider! Ik haal max 2MB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MB en Mb scheelt nogal wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
55MB is een hoeveelheid, 55MB/s is onmogelijk dat zou 440Mbit/s zijn, daar heb ik nog nooit van gehoord dat een provider dat aanbiedt. Ik denk dat je in de war bent met bit en byte.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

55 MB lijkt me erg uitzonderlijk, als het al bestaat voor particulieren..

Meeste providers hebben verschillende snelheden in de verkoop. Dit varieert meestal tussen 1- en 10MB.

Je snelheid is dus heel gemiddeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan aan vanalles liggen. Ik denk dat je tevreden mag zijn met 5MB. In nederland is dat denk ik boven het gemiddelde, tenzij je glasvezel hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n 10% van Nederland haalt al de 100Mbps volgens speedtest.net. Je internetsnelheid hangt volledig af van of je:
Wifi/kabel gebruikt?
Als ADSl: drukke lijn? Ver(~1KM+) van centrale?

Voor gewoon internetgebruik hoeft je internet echt niet sneller, maar als je veel wilt downloaden, 1080p YouTube wilt gebruiken oid moet je toch eens kijken of ziggo/UPC niet een alternatief via de kabel heeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding