Kan door een goed georganiseerde terroristische aanslag het volledige internet worden platgelegd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Neen, tenzij de terroristen al de internetproviders aanvallen in één land. En dan nog is het heel onwaarschijnlijk en nutteloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Internet is juist ontwikkeld om ook in zware oorlogsituaties berichten van de ene naar de andere kant van het land te laten gaan. Zolang er een paar servers blijven werken, zal internet blijven werken. Pas als je alle verbindingen verbreekt met alle servers stopt het met werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen aanslag kan het internet plat leggen. Er is namelijk geen aan/uit knop op het internet.
Als je het internet bijvoorbeeld in 2 delen kon breken zouden beide delen gewoon doorgaan.

Enkel overheden kunnen internet 'deels' blokkeren door stoorzenders bv zoals onlangs in Egypte en Iran. Gevolg is dat vaak de buurlanden dan hun signaal verhogen.

Ja, terroristisch aanslagen kunnen wel tijdelijk stukjes internet vernielen maar dat is hardware waardoor je bijvoorbeeld niet kan pinnen of dat bedrijven volledig zonder internet zitten.
Tegenwoordig zien we dat als een ramp want alles werkt immers via internet. De omvang bepaalt de ramp en de netwerkspecialisten maken nieuwe connecties zodat de storing zsm weer voorbij is.