Hoe kom ik definitief van ongewenste emails af?

Sommige bedrijven, aan wie ik ooit toestemming heb gegeven mij via email op de hoogte te houden van aanbiedingen, acties, reizen, etc. blijven mij emails sturen, ondanks dat ik gebruik heb gemaakt van de mogelijkheid om te "unsubscriben". Is er een makkelijkere, betere methode deze "spam" definitief te blokkeren? Graag niet al te ingewikkeld, ik ben een huis-tuin-en keuken- computergebruiker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
13.4K
capthavoc
12 jaar geleden
ligt er even aan welke email provider je gebruikt ?
hotmail, gmail, je eigen provider?
gebruik je een email programma ? of rechtstreeks webmail ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is webmail van mijn provider.
capthavoc
12 jaar geleden
Als het alleen webmail van je provider is dan wordt het lastiger om te filteren en moet je het echt allemaal handmatig doen.
deze kleinere diensten zijn minder geautomatiseerd dan zeg maar hotmail of gmail Je kan beter een gmail of hotmail aanmaken daar zitten
beter en makkelijker bedienbare filters onder
misschien is het op een gegeven moment betr het ene email adres te verruilen voor het andere
een soort verse start
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, vanaf nu iedere email die je ontvangt van een adres dat je niet meer aanvinken als ongewenst. je ontvangt ze daarna nog wel maar ze vervuilen je inbox niet meer. definitief blokkeren kan ook maar is iets meer werk. die optie vind je vast wel in je mailprogramma.
succes.

Antwoorden (2)

Als je een hotmail account hebt, en je bent ingelogd, zie je onder je naam een pijltje naar beneden staan. Klik dat pijltje aan, en dan vind je helemaal onderaan 'meer opties'. Ga naar 'meer opties' en vervolgens naar 'geblokkeerde afzenders'. Daar kun je het e-mailadress intypen dat je definitief wilt blokkeren.

Als je bijvoorbeeld live.nl intypt, worden alle @live.nl adressen geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Webmail..? (Dat wil zeggen dat je je e-mail op de website van je provider bekijkt). Of bedoel je dat je de spam via het e-mailadres van je internetprovider binnenkrijgt in het e-mailprogramma (Outlook/Express, Windows Mail) dat op je pc staat? Waarschijnlijk bedoel je het laatste.

Dat verbaast me, want de Opta deelt tegenwoordig hoge boetes uit aan (Nederlandse!!) bedrijven die nog spam versturen of niet reageren als je je afmeldt voor nieuwsbrieven. Dus de meeste ondernemers zijn de laatste jaren dus erg voorzichtig geworden.

Wat kun je ertegen doen? Als je pest hebt aan het bedrijf (en er toch nooit iets zult kopen), dan kun je ze, via hun website, een mail sturen dat ze je gegevens per direct uit hun mailinglist moeten wissen, omdat je anders een klacht indient bij de Opta wegens het versturen van spam. Dat helpt gegarandeerd!
Wil je echt meteen "ruzie", meld dan je klacht direct bij de Opta via https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/
Ook hier: succes gegarandeerd!

Wat mildere maatregelen, die ook effectief zijn:
1. Gebruik een (gratis!) spamfilter. De meeste programma's, zoals Spamfighter, werken heel simpel
http://www.spamfighter.com/Lang_NL/Product_Info.asp
Er zijn nog veel meer gratis programma's waarvan Cactus en Mailwasher Free (nummers 10 en 12) verreweg de beste zijn:
http://email.about.com/od/windowsspamfightingtools/tp/free_spam.htm
2. Laat op websites nooit je officiële e-mailadres achter (tenzij het om goede bekenden of officiële instanties gaat), maar gebruik een flut e-mailadres dat je daarvoor speciaal hebt aangemaakt (Hotmail, Live, MSN of G-Mail). Dat bespaart je heel veel spam én virussen!
Pieter2011