ik heb ineens problemen me het verkrijgen van een netwerkadres bij het maken van wireless internetverbinding vanaf mijn netbook. Hoe los ik dit op?

Ik heb een medion netbook E1210 waarmee ik probleemloos draadloos het internet op kon. Ineens wil dat niet meer lukken. Bij het maken van de verbinding geeft hij aan problemen bij het krijgen van een netwerkadres en krijg ik maar beperkte verbinding (zo'n internetsymbool met zo'n geel driehoekig teken daarvoor). Ik heb het diverse malen geprobeerd en ook al onze router (Zyxel, geschikte voor bedraad en draadloos internet) aan en uit gezet maar niets helpt. Hoe los ik dit op??

Toegevoegd na 10 uur:
Mijn router is beveiligd met een eigen wachtwoord en de draadloze verbinding heeft het tot voor kort altijd gedaan.
Ik heb de wireless instellingen van de router doorlopen en alles was goed. Heb ze toch nog opnieuw ingevuld en geaccepteerd. Daarna had ik na een tijdje ook weer verbinding. Zodra de pc uitmoet, is na het opnieuw starten het oude probleem weer terug.

Heb geprobeerd via "herstellen" de verbinding weer gaande te krijgen. Geen resultaat.

Ik heb op aanwijzing van een ingezonden reactie via opdrachtprompt geprobeerd met commando's het netwerkadres te vernieuwen, maar kreeg o.a. de melding dat de draadloos netwerkadapter ontkoppeld was! Dat verbaast mij, zeker nu ik daarna weer een tijdlang verbinding heb gehad. Na het opneuw aanzetten van de pc had ik het probleem weer.

Op de netwerkadapter zit het laatste stuurprogramma.
Hoe kan ik die netwerkadapter weer koppelen, als dat echt het probleem zou zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht heeft mijn HP dezelfde ziekte... :-) Sinds een paar dagen krijg ik via mijn wireless accesspoint geen DHCP-adres meer van mijn internetrouter (>< mijn accespoint). Als ik via een kabel aangesloten ben, krijg ik soms wel weer een IP-adres voor mijn wireless verbinding. Ik vermoed dat mijn accesspoint niet lekker met mijn router communiceert (en traffic LAN-WLAN blokkeert).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er echt niks gebeurt? Ineens? Of nadat je iets in het netwerk hebt gedaan? Dit kan een hoop verhelderen.

Antwoorden (4)

Misschien dat iemand je router heeft aangepast.

Je zult de router opnieuw moeten instellen.
Weet ook zeker dat deze beveiligd is, want anders kunnen anderen jouw internet gebruiken. En erger nog jouw router saboteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vraagsteller kan ik aangeven dat mijn router al lange tijd beveiligd was. Heb ook de wireless instellingen opnieuw doorlopen. Daarna deed hij het opeens even wel. Toen ik de pc uitzette en later vandaag weer aanzette begon het probleem weer opnieuw.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wist je dat er een knopje op je laptop zit om je Wifi mee aan- en uit te zetten?
Staat die per ongeluk uit?
AWM
14 jaar geleden
Staat de Zyxel router zo geconfigureerd, dat hij ook DHCP-adressen aan wireless clients kan geven?

Heb je MAC-addresscontrol op je router aangezet en vergeten je netbook toe te voegen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder op de wrkbalk staat een icoontje voor het draadloze netwerk.
Ga daar eens met de muis op staan en klik met de rechtermuisknop.
Je krijgt dan een aantal opties zoals status, herstellen en dergelijke.
Kies voor herstellen en wacht even af.
je besturingssysteem gaat nu aan de slag en geeft een melding of het gelukt is.
Gaat dit niet werken, probeer dan het volgende:

Ga naar een DOS opdrachtbox.
Start->Programma's->Bureauaccesoires-> Opdrachtprompt.
Type in de box achter C:>
ipconfig /all
geef dan een enter

je krijgt nu te zien welk ip adres je computer heeft.
en dan met name wanneer de lease verkregen is en wanneer die verloopt.

Je kunt het ip adres vernieuwen door acher de prompt te tikken:

ipconfig /release
geef dan een enter
vervolgens
ipconfig /renew
geef weer een enter

Wordt het helemaal niets log dan in op je router en kijk welke ip range je hebt ingesteld. Die kun je ook vergroten.

Succes!