Hoe wordt het dataverkeer van een website berekend?

Voor zover ik weet is dat de hoeveelheid aan data die van een webserver naar de bezoeker gestuurd wordt (uitgaand).

Maar is dat nou ook de hoeveelheid aan data die van een client náár een server gestuurd wordt (ingaand) met bijv. PHP?

Zo nee, is dat laatste dan onbeperkt als je een pakket neemt bij een webhoster met een bepaalde limiet aan dataverkeer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen PHP (post data bedoel je waarschijnlijk) wordt naar de server gestuurd, maar ook alle URL's. :)

Antwoorden (3)

Alleen uitgaand wordt door de bezoeker gebruikt. Ingaand moet door de webhoster worden geleverd. Ingaand is meestal niet zo veel, en ik neem aan dat het inderdaad onbeperkt i
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ingaand kan ook veel zijn. Bv streaming radio etc.
Ik heb gemerkt dat er verschillen zijn in wat hostingbedrijven registeren / meten onder de noemer "traffic". Sommige tellen naast de downloads van html / gif / css / avi / swf / etc. bestanden ook de bytes (up en down) van het ophalen / lezen van jouw e-mailberichten. Dus een e-mail met een attachment van 10 MB is dus ook gelijk + 10MB verkeer / traffic. Maar dus ook andersom.

Dus in hele zeldzame gevallen is traffic bijna alle bytes die worden geup- en gedownload naar en van de server van de hostingprovider. Vraag het anders gewoon voor de zekerheid aan de hostingprovider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk van je provider. Bij is er een up en een download gespecificeerd voor de ene website. een andere website heeft alleen de download gespecificeerd.