Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een internetverbinding met draad, maar hoe kan het dat op mijn computer staat dat er ook een draadloze internetverbinding aanwezig is?

Mijn laptop is verbonden met de modem door middel van een snoer. Alleen staat er bij internetverbinding, op mijn laptop, dat er ook een draadloze netwerkverbinding is. Dit is raar, omdat mijn modem geen draadloze internetverbinding kan hebben. Het is namelijk een modem die alleen met een snoer met computers verbonden kan worden. Hoe kan ik dan deze melding krijgen? En hoe kan ik het wachtwoord vinden voor deze netwerkverbinding?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Toegevoegd na 3 minuten:
De buren wonen 1,5 km verderop, dus ik denk dat deze netwerkverbinding niet van hen kan komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
646

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Die 1,5 km kan best hoor. In mijn vorige woning lifte ik op een accespoint dat 1,2 km ver weg was, met allemaal gebouwen ertussen. Oke het ontvangst was minimaal maar ik kon zo het Net op.

Je moet uitvissen waar dat netwerk is. Als je mobieltje hebt met wifi kan je dat proberen, of met je laptop gaan lopen. Dan aan eigenaar van het netwerk het wachtwoord vragen.

Kan ook anders, maar dat mag ik je hier niet vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Complete onzin dat je op 1,5 km zonder steunmast of verbinding wifi van de buren kan opvangen.
IK zou zeggen"Maak dat modem eens spanningloos d.m.v de stekker uit het stopcontact te trekken.Dan moet die draadloze verbinding die je hebt ook niet meer te vinden zijn.Als dat zo is heb je een router met ingebouwd draadloos modem zonder dat je het weet.Want als er in een straal van 1,5 kilometer verder niemand woont komt het bij jou vandaan.Wat voor merk is die modem ???
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding