Hoe maak je een specifieke website?

Hallo,

Ik speel met het idee om een speciale website te maken. Het is een beetje het idee van een forum. Verschillende onderwerpen waar mensen elkaar kunnen spreken. Ervaringen delen over dingen die ze hebben meegemaakt en advies geven over heel veel verschillende onderdelen.

Mijn vraag aan jullie is:

Hoe maak je een forumwebsite nou precies? En is het wettelijk toegestaan om maandelijke kosten te vragen voor als je je wil registreren op deze site?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je zult een provider moeten hebben voor je site, al is het in de meeste gevallen ook wel mogelijk om de zaak thuis in te richten.
Er is heel veel (al dan niet gratis) forum software beschikbaar, voor elk wat wils.
Je mag rekenen wat je wilt voor registratie, zolang mensen maar weten dat het ze geld kost als ze registreren, ik vrees alleen dat tegenwoordig weinig mensen zijn die willen betalen voor een forum (er zijn er al heeel veel over bijna alles.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is niet aan te raden om zelf een forum te gaan maken. Je kunt beter gebruik maken van bestaande forumsoftware, zoals phpBB. Deze kun je verder wel naar je eigen wensen aanpassen.
Verder heb je webruimte nodig, waar je php kunt hosten.

Je mag er natuurlijk geld voor vragen. Maar omdat het aanbod van gratis fora zo groot is, denk ik dat je dan weinig bezoekers zult krijgen.

Kortom, dit alles is niet is waar je zomaar zonder ontwikkelervaring aan begint. Maar door te proberen kun je leren!
bamibal
12 jaar geleden
Ten eerste, ja, natuurlijk mag je geld vragen voor lidmaatschap op een site.

Het bouwen van een forum zou ik vooral niet zelf doen als ik jou was. Forums (of fora) zijn er al tientallen van, bijvoorbeeld PunBB of PhpBB.

Let op: Als je nul ervaring hebt met het bouwen van sites, weet dan wel waar je aan begint. Want op een gegeven moment zul je hulp nodig hebben die niet altijd direct beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gratis forum: http://www.forumcircle.com